אלביט מערכות תרכוש את יתרת מניות אזימוט בכ-173 מיליון שקל

בנובמבר רכשה אלביט כ-19% מאזימוט, והיום היא משלימה את רכישת יתרת המניות ■ אקרמן: הרכישה תסייע לאלביט לצמוח באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות בעלות טכנולוגיה משלימה עם ערך סינרגטי גבוה"

חברת אלביט מערכות דיווחה היום (ב') כי בהמשך להודעתה ב-12 בנובמבר אז דיווחה על רכישה של 19% ממניות אזימוט , חתמה היום על הסכם לרכישת יתרת מניות אזימוט טכנולוגיות בתמורה לסכום של כ-173 מיליון שקל (כ-46.5 מיליון דולר) באמצעות הסכם מיזוג.

החברה ציינה כי במידה שטרם המיזוג תחלק אזימוט דיבידנד בסך 20 מיליון שקל (כ-5.4 מיליון דולר) - תופחת התמורה בכ-16 מיליון שקל (4.3 מיליון דולר).

על פי תנאי הסכם המיזוג יישמר סך של עד 12 מיליון שקל (3.2 מיליון דולר) מתוך סכום התמורה הנ"ל בנאמנות לשיפוי אלביט על פי תנאי ההסכם, ויחולק, חלקו או כולו, לבעלי המניות במועד מאוחר יותר, על פי תנאי ההסכם.

רכישת המניות כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של חברת אזימוט ולאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אזימוט היא חברה ישראלית העוסקת בעיקר במערכות בתחום ניווט לווינים (GPS), אלקטרואופטיקה ותקשורת נתונים ליישומים צבאיים, פארא-צבאיים ואזרחיים המיועדים להרכשת מטרות, מערכות ניווט, מערכות שליטה ובקרה וציוד מדידה אופטי לדיוקים גבוהים. לאזימוט חברה בת באנגליה העוסקת בתחומי פעילות זהים.

נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, מסר כי אזימוט הינה חברה מובילה בתחומה, עם עובדים מצוינים ויכולות טכנולוגיות מתקדמות המשלימות את מגוון המוצרים והמערכות של אלביט מערכות אלקטרו-אופטיקה- אלאופ. הוא הוסיף: "רכישת יתרת מניות אזימוט הינה צעד נוסף במסגרת המדיניות ארוכת הטווח של אלביט מערכות לצמוח באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות בעלות טכנולוגיה משלימה עם ערך סינרגטי גבוה. רכישת יתרת מניות אזימוט תוסיף לנו מימד נוסף בתחום הניווט הלוויני המתקדם ואנו צופים כי שילוב היכולות החדשות והקיימות יתרום לביסוס מעמדנו כמובילים בתחום האלקטרואופטיקה בארץ ובעולם".