דז'ה וו? נתניהו שוב מנחה לבדוק את רכש הטקסטיל הביטחוני

זאת, בעקבות דברי השר בן אליעזר להעדפת רכש כחול לבן והסבה מקצועית לעובדי הטקסטיל ■ בן אליעזר: "יש כוונות טובות בממשלה - במלל ובהצהרות, וכשזה מגיע לכדי אפשרות אמיתית לתמיכה - שוב מסתכלים דרך החור שבגרוש ולא מעבר לכך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחה פעם נוספת את מנכ"ל משרדו אייל גבאי, לטפל בנושא מצוקת הטקסטיל הביטחוני מול המשרדים הנוגעים לעניין, כדי לנסות ולהביא לניסוח הצעת החלטה מוסכמת. ההנחייה היא בעקבות דבריו של שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר בממשלה.

נזכיר, כי נתניהו כבר נתן את אותה הנחיה בתחילת דצמבר 2009 - הנחה את השר לביטחון פנים, את שר האוצר ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה, לבדוק אם קיימת אפשרות להוציא הוראת שעה להפיכת מכרזים בתחום הטקסטיל הביטחוני לתוצרת מקומית ללא אפשרות ייבוא.

גם בדבריו בממשלה היום, בן אליעזר העלה את אותו פתרון זמני - הוראת שעה לשנתיים להעדפת רכש כחול-לבן, ובזמן זה הסבה מקצועית לעובדי הטקסטיל במפעלים הרלוונטיים. בן אליעזר ביקש מנתניהו לקבל החלטה עקרונית בנושא.

"לצערי, האוצר לא מוכן לשנות את חוק חובת המכרזים מאחר ולטענתם, החוק לא צריך להוות כלי סיוע למפעלים ועידוד תעסוקה", אמר בן אליעזר. "כנראה שהערכות האוצר שמימון העלויות הישירות למדינה, אם לא נממן את ההפרש בין מחיר התוצרת המקומית לתוצרת הזרה, היא עדיפה מבחינה כלכלית על מימון ההפרש ושמירת העובדים והעובדות הללו במקומות העבודה שלהם", לדבריו.

"עלינו לזכור, שהעלות האלטרנטיבית של מאות מפוטרים חדשים אינה רק כלכלית - עלינו לזכור שמדובר על אוכלוסייה מהפריפריה, רובה מבני המיעוטים. לשמירתם בשוק העבודה ישנה חשיבות ערכית וחברתית חשובה מאין כמוה. עלינו, הממשלה, מוטלת האחריות לאפשר לאזרחי ותושבי ישראל את הזכות להתפרנס בכבוד ועלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמר את מקומות העבודה הללו. אני קורא כאן לחברי השרים, עשו כל שביכולתכם על מנת לשמר את מקומות העבודה הקיימים במשק. אסור לאפשר את היווצרותם והעמקתם של הפערים החברתיים", אמר בן אליעזר.

לסיכום, בן אליעזר הפציר ואמר כי "בתקופות של משבר נדרשים צעדים מיוחדים. אני מרגיש לעיתים כאילו יש המון כוונות טובות בממשלה הזו - במלל ובהצהרות, וכשזה מגיע לכדי אפשרות אמיתית לתמוך בפריפריה ובאלו שצריכים את עזרת המדינה - שוב מסתכלים דרך החור שבגרוש ולא מעבר לכך".