"ערוץ מסחרי לא צריך לעשות חדשות בידור"

מנכ"ל ערוץ מנכ"לית ערוץ HOT בידור ישראלי, רינת קליין, בראיון בלעדי למגזין "פירמה": "מתחילת העבודה על מהדורת חדשות הבידור גדלנו פי שלושה"

מלחמת הבידור נפתחת רשמית: רינת קליין, מנכ"לית ערוץ HOT בידור ישראלי, טוענת בראיון למגזין "פירמה" כי לדעתה השיבוץ החדש בערוץ 10 של גיא פינס, המתחרה העיקרי של תוכנית הבידור החדשה שהיא מעלה בקרוב, הוא שגוי. "ברגע שערוץ 10 בחר לשדר מהדורת חדשות בידור יומית בלב הפריים-טיים - הוא הפר את האיזון והתרחק ממציאת המקום שלו", היא אומרת.

תוכנית הבידור החדשה של HOT, בהגשת ליאון רוזנברג, תזכה לרוח גבית בדמות קמפיין בשווי 2 מיליון שקל, והיא צפויה לעורר את שוק חדשות הבידור שנשלט בשנים האחרונות על-ידי גיא פינס.

"אנחנו מאוד מתרגשים מהעבודה על המהדורה", מספרת קליין. "עד היום היינו רגילים לעבוד כמו ערוץ נישה. כלומר - לצלם תוכניות סגורות שעובדים עליהן במשך חודשים ארוכים ולעלות אותן לשידור רק כשהן 'מבושלות'. הקצב של תכנים חדשותיים הוא אחר - מיידי, יומיומי. בנוסף, מדובר בזירה תחרותית, שלא הכרנו קודם. במהלך 4 השנים שבהן הערוץ פועל, לא היו לנו מתחרים ישירים. הכניסה לעולם הזה שינתה לחלוטין את פני הערוץ. מבחינה עסקית גדלנו פי שלושה ואפילו פי ארבעה מאז העבודה על המהדורה. מצבת כוח-האדם שלנו כוללת עשרות עובדים חדשים".

קליין טוענת כי אין שחר לטענה על תיעדוף כלכלי. "ערוץ הבידור ירש את התקציב ש-HOT הקצתה בעבר לפינס. מי שמבין טלוויזיה יודע שכדי להפיק מהדורת חדשות ראויה צריך תקציב מסוים שאי-אפשר לרדת ממנו. הטענה שכל המעבר קרה על סמך שיקולים כלכליים אינה רצינית".

* תקציב המהדורה מוערך בסכום שנתי של קרוב ל-3 מיליון דולר - כמעט כמו התקציב שעמד עד כה לרשות הערוץ כולו. אני מדייקת?

"פחות או יותר. הגדלנו את המחזור הכספי שלנו בצורה ניכרת בעקבות העבודה על המהדורה".

- הראיון המלא עם רינת קליין יתפרסם מחר (ג') בגיליון "פירמה".