וול מארט חודרת לשוק הסרטים המקוונים: רוכשת את Vudu

העסקה צפויה להיסגר תוך שבועות ספורים, והיא תקנה לוול-מארט דריסת רגל בשוק מתפתח זה, שאותו מובילה היום חברת נטפליקס

ענקית הקמעונאות וול-מארט תרכוש את Vudu, שירות לצפייה מקוונת בסרטים (סטרימינג). העסקה צפויה להיסגר תוך שבועות ספורים, והיא תקנה לוול-מארט דריסת רגל בשוק מתפתח זה, שאותו מובילה היום חברת נטפליקס (NetFlix).

חברת Vudu מחזיקה במאגר של יותר מ-16 אלף סרטים הזמינים להשכרה ולצפייה מקוונת. מספר גדל והולך של יצרניות טלוויזיות, בהן LG ומיצובישי, כוללות גישה לשירות של Vudu במכשירי DVD מתוצרתן. בין קרנות ההון סיכון שהשקיעו ב-Vudu נמנות פרטנרס גריילוק, בנצ'מרק קפיטל וארטיס קפיטל.

וול-מארט ו-Vudu אישרו את העסקה, אך סירבו למסור פרטים על התנאים הכספיים שעליהם סוכם. מנכ"ל Vudu, אדוארד ליכטי, אמר כי "היישומים והשירותים שמספקת החברה ישמשו עבור וול-מארט כאמצעי חדש להצעת תכנים ללקוחותיה".

רשתות השכרת הסרטים הוותיקות בארה"ב, כמו בלוקבסטר, הולכות ומפנות את מקומן לשירותי השכרה מקוונת ואינטראקטיבית של סרטים. שוק זה מושך אליו מספר גדל והולך של משקיעים גדולים. בנובמבר האחרון הודיעה קמעונאית האלקטרוניקה בסט ביי על שיתוף פעולה עם שירות השכרת הסרטים Roxio של חברת סוניק סולושנס.

שחקניות מרכזיות נוספות בשוק זה הן אפל , המשכירה סרטים באמצעות האתר iTunes, אמזון , וכאמור, נטפליקס שמציעה יותר מ-12 אלף כותרים להשכרה מקוונת ומספר המנויים שלה עומד על 12 מיליון איש.