איזי אנרגיה מציעה 10.4 מ' ד' עבור חלק אינווסטק באיזי ארה"ב

איזי אנרגיה מבקשת להחזיר את שליטתה המלאה בחברה נכדה שלה המרכזת פעילותה העסקית בארה"ב העוסקת באיתור, רכישה והפעלה של מתחמי תחנות דלק ■ החברה פרעה היום תשלום ראשון למחזיקי האג"ח בהיקף 27 מיליון שקל

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, מבקשת להחזיר לשליטתה המלאה את איזי ארה"ב, חברה נכדה המרכזת את פעילותה העסקית של איזי אנרגיה בארה"ב העוסקת באיתור, רכישה והפעלה של מתחמי תחנות דלק בארה"ב.

החברה הישראלית דיווחה היום לבורסה כי היא מבקשת לממש אופציה לרכישה חזרה של חלקה של אינווסטק באיזי ארה"ב (34%) בתמורה לכ-10.4 מיליון דולר.

במקביל, פרעה היום החברה תשלומי אג"ח (קרן וריבית) בסך של כ-27 מיליון שקל המהווים כ-20% מסך כל סדרת אגרות החוב (א') של החברה.

מימוש אופציית הרכישה החוזרת הינו במסגרת הסכם ההשקעה של אינווסטק באיזי ארה"ב מסוף שנת 2008. אינווסטק השקיעה 10 מיליון דולר בחברה תמורת אופציה להמיר את הסכום לחוב שיוחזר בתום תקופה של 3 שנים מיום ההשקעה. כמו כן, ניתנה במסגרת ההסכם, האופציה לאיזי אנרגיה לבקש בתום שנה מחתימת ההסכם להחזיר לאינווסטק את השקעתה ולקבל חזרה את המניות באיזי ארה"ב.

לשם מימון המימוש של אופציה התקשרה איזי אנרגיה בהסכם ההלוואה עם קרן השקעות לקבלת הלוואה בסך 10 מיליון דולר, שתישא ריבית בשיעור שנתי שבין 10% ל-11%.

במידה ואינווסטק תחליט למכור את אחזקותיה תשוב איזי אנרגיה להיות בעלת השליטה ב- 100% באיזי ארה"ב ובמאזנה ירשם חוב על סך 10 מיליון דולר בעל מח"מ ארוך יותר מהחוב הנוכחי כלפי אינווסטק.

במידה ואינווסטק תחליט שלא למכור את אחזקותיה, תבוטל האופציה שניתנה לה להמיר את השקעתה לחוב והתחייבות בסך 10 מיליון דולר במאזנה של איזי ארה"ב תהפוך להון.

בשבוע שעבר דיווחה איזי ארה"ב על השלמת עסקת sale-leaseback למכירת 2 מתחמי נדל"ן של תחנות דלק בקליבלנד תמורת 3.3 מיליון דולר.

מתחמי הנדל"ן שנמכרו הינם חלק ממקבץ בן 41 תחנות שרכשה איזי ארה"ב בחודש יוני האחרון בתמורה לכ- 32.5 מיליון דולר. עד כה השלימה איזי ארה"ב מכירה של זכויות הנדל"ן ב-18 מתחמים מתוך 41 המתחמים האמורים, וזאת בתמורה כוללת של כ-27 מיליון דולר. בכך, מחזירה לעצמה החברה חלק משמעותי (כ-80%) מהשקעתה במקבץ.