דיווח: מייסד פייסבוק מארק צוקרברג פרץ למייל של עיתונאים ויריבים

כך עולה מכתבה שפורסמה בסוף השבוע בבלוג Business Insider, כחלק מתחקיר של שנתיים שערך הבלוג בנוגע לשנתיים הראשונות של פייסבוק

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מואשם בפריצה לחשבונות דואר אלקטרוני של יריבים ועיתונאים - כך עולה מכתבה שפורסמה בסוף השבוע בבלוג Business Insider. כתבה זו, יש לציין, היא חלק מתחקיר של שנתיים שערך הבלוג, ואשר נוגע לשנתיים הראשונות של פייסבוק.

על-פי התחקיר, כאשר צוקרברג גילה כי עיתון הסטודנטים באוניברסיטת הרווארד מתכנן לכתוב עליו כתבה ב-2004, הוא פרץ לחשבונות המייל האישיים של כתבי העיתון, לאחר שפרץ לחשבונות המשתמש שלהם בפייסבוק.

ההאשמה השנייה מתבססת על הטענה כי צוקרברג פרץ לחשבונות מייל של יריביו בהרווארד, שהאשימו אותו כי גנב מהם את הרעיון להקמת רשת חברתית, ואף ניסה לחבל ברשת החברתית המתחרה שהם הקימו.

טענתם של 3 מחבריו של צוקרברג לספסל הלימודים, האחים קמרון וטיילר וינקלווס ודיוויה נארנדרה, בדבר גניבת הרעיון לרשת חברתית הובילה לתביעה כנגד פייסבוק - שהסתיימה בהליך גישור ובסכום של 65 מיליון דולר אותם נאלצה לשלם פייסבוק לתובעים.

באותה תקופה של ההאשמות, יש לציין, צוקרברג היה סטודנט בן 19, ופייסבוק עדיין פעלה כרשת חברתית סגורה המיועדת לסטודנטים של אותה אוניברסיטה. עם הזמן התרחב הפרוייקט לאוניברסיטאות נוספות בארה"ב, עד שנפתח לקהל הרחב. כיום מספר המשתמשים בפייסבוק עומד על למעלה מ-400 מיליון איש.

בפייסבוק אמרו בתגובה לתחקיר: "אנחנו לא הולכים להתעמת עם הטוענים הממורמרים ועם מקורות אנונימיים, שמנסים לכתוב מחדש את ההיסטוריה המוקדמת של פייסבוק, או להביך את מארק צוקרברג עם האשמות מתוארכות. העובדה הלא מעורערת היא שמאז שעזב את הרווארד לעמק הסיליקון, מארק הוביל את הצמיחה של פייסבוק מאתר אוניברסיטאי לשירות עולמי, המשחק תפקיד חשוב בחייהם של יותר מ-400 מיליון איש".