רונית קן אישרה את רכישת המאגר המשפטי תקדין בידי "חשבים"

"מדובר במיזוג אופקי בתחום המאגרים משפטיים הכלליים בתשלום" ■ עיקר מטרתו של מאגר משפטי היא לספק לעוה"ד ולבעלי מקצועות הקרובים לעולם המשפט פסקי דין, חקיקה וכלים נלווים באמצעות ממשק חיפוש ידידותי

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה רכישת המאגר המשפטי תקדין, בידי חברת חשבים, בבעלות קו מנחה, המוציאה לאור את המאגר המשפטי "דינים ועוד".

הממונה קבעה כי מדובר במיזוג אופקי בתחום המאגרים משפטיים הכלליים בתשלום. עיקר מטרתו של מאגר משפטי הינה לספק לקהל עורכי הדין ובעלי מקצועות הקרובים לעולם המשפט, פסקי דין, חקיקה וכלים נלווים, וזאת באמצעות ממשק חיפוש ידידותי למשתמש.

בדיקת המחלקה הכלכלית של רשות ההגבלים העסקיים העלתה כי תחום המאגרים המשפטיים, קטן מאד בהיקפיו הכספיים ופועלים בו חמישה מתחרים עיקריים טרם המיזוג. בדיקת נתחי השוק של המאגרים המשפטיים הראתה כי המיזוג לא צפוי להוביל ליצירה או חיזוק של כוח שוק חד צדדי בידי מי מהצדדים למיזוג. כן נמצא כי מבנה השוק ומאפייניו אינם מעלים חשש להתנהגות מתואמת.

לכן, החליטה הממונה כי המיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ולכן אישרה אותו. החברות יוצגו בידי עו"ד מתן מרידור ממשרד אגמון.