נתניהו בדרכו חזרה לישראל בלי שאוחה הקרע עם אובמה

נסיונות תיווך קדחתניים בניצוחו של מיטשל, לא נשאו פרי ■ פקיד ממשל: "אין לנו בעיה שיהישראלים יחזרו הביתה בלי להסכים איתנו. אנחנו לא עוסקים פה בטיפוח תחושות טובות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חוזר הערב (ה') לישראל בלי איחוי הקרע עם אובמה. ניסיונות קדחתניים של פמליית רה"מ, בסיועו של ג'ורג' מיטשל, השליח למזה"ת, לגבש מסמך הבנות שירצה את הבית הלבן, לא עלו יפה.

פקיד ממשל, שצוטט הבוקר בניו יורק טיימס, אמר: "אין לנו שום בעיה עם כך שהישראלים יחזרו הביתה בלי להסכים איתנו. אנחנו לא עוסקים פה בטיפוח תחושות טובות". פקיד ממשל אחר אמר, כי צוות הבית הלבן אינו מעוניין לטייח על המחלוקת רק כדי להקרין דימוי של אחדות עם ישראל".

קודם לכן אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, כי "נשיא ארה"ב ביקש מרה"מ לנקוט צעדים מסויימים לבניית אמון... יש תחומים שבהם הושגה הסכמה, ויש תחומים שבהם טרם הושגה הסכמה".

עד כמה הידרדרה רמת האמון בין וושינגטון לירושלים תעיד העובדה שאובמה ביקש מנתניהו מסמך כתוב שבו יפורטו כל ההתחייבויות שישראל תקבל על עצמה כדי להתניע מחדש את המו"מ עם הפלסטינים. הבנות בע"פ לא היו מספיקות.

לפי וושינגטון פוסט מהבוקר, ניסתה פמליית רה"מ, יחד עם נציגים אמריקניים, לגבש מסמך הבנות שייתייחס לכל הצדדים השנויים במחלוקת, לרבות ירושלים. נתניהו היה אמור למכור את עיקריו לקבינט, בעוד שמיטשל היה אמור לנסות למכור אותו למחמוד עבאס, נשיא הרשות הפלסטינית. סעיפי המסמך שעליהם הושגה הסכמה ישמשו בסיס להמשך המו"מ בין ישראל לארה"ב, לאחר שובו של רה"מ לישראל.