אטיאס: "מי שרוצה לגור בת"א שישלם מחירים מופקעים - יש פתרונות אחרים"

שר הבינוי והשיכון בראיון לגלי צה"ל: "אני מאוד מתחבר למצוקה וממשיך לפעול במרץ להוזלת מחירי הדיור, המגמה מתחילה להשתנות" ■ "נמשיך לפעול להוזלת מחירי הדיור וליצירת דיור בר השגה לכולם"

בראיון לגלי צה"ל התייחס שר השיכון אריאל אטיאס לקושי של זוגות צעירים לרכוש דירות חדשות באיזור המרכז. "הנושא מעסיק אותי ואת המשרד באינטנסיביות בשנה האחרונה. החוסרים נוצרו במשך שנים ארוכות. תוסיף על זה את הריבית הנמוכה שהביאה לגל של רכישות דירות להשקעה וזה תרם לעליית המחירים".

"בדימונה אנחנו נוציא השנה עוד 120 מגרשים. אני מתנגד לעשות שם מכרזים כדי שאנשים יוכלו לבוא לשם. יש לנו מגרשים שעדיין לא מוכנים. כל התהליכים הרגולטוריים נמצאים בהאצה, אנחנו עובדים על זה אבל עדיין זה לוקח זמן".

"יש לנו תב"ע ל-3,000 יחידות דיור בדימונה לבנייה רוויה. כשראינו שיש כאלה ביקושים אז פעלנו לשנות את הייעוד ואנחנו פועלים בתהליך מהיר לשנות 500 יחידות לבנייה צמודת קרקע".

בתשובה לשאלה למה המשרד שלו לא פועל להוזלת המחירים גם באיזור המרכז אמר אטיאס כי "בטבעת של תל-אביב הוצאנו למשל מכרז ביבנה. הקבלן שזכה שם סיפר לי שהוא הולך למכור דירה ירוקה בפחות ממיליון שקל. לכן, מי שרוצה לגור בתל-אביב שישלם מחירים מופקעים. אבל יש פתרונות טובים גם קצת מחוץ לתל-אביב".

לסיום אמר אטיאס כי "לפני כחצי שנה אמרתי שברבע הראשון של 2010 תיעצר עליית המחירים וזה אכן מה שקורה עכשיו. הוצאנו הרבה מאוד מכרזים בחודשים האחרונים בכל הארץ. אני מאוד מתחבר למצוקה ולכן אני עוסק בה רוב זמני ואכן המגמה מתחילה להשתנות. נמשיך להוציא הרבה מכרזים גם בחודשים הקרובים ולפעול להוזלת מחירי הדיור וליצירת דיור בר השגה לכולם".