יו"ר ה-IMF: "לא בטוח שנוכל לעזור שוב לאיסלנד - צריכים רוב"

לדבריו, הערכת מצב שנייה שתערוך הקרן לגבי מצב כלכלת איסלנד עלולה לא לזכות לתמיכה מספקת במועצת הקרן בשל מחלוקות שטרם נפתרו בין איסלנד לבין בעלי פקדונות זרים

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס קאהן, אמר היום (ג') בראיון לבלומברג כי ישנו חשש כי הקרן לא תוכל לסייע שוב לממשלת איסלנד בהתמודדותה עם המשבר במגזר הבנקאות.

לדבריו, הערכת מצב שנייה שתערוך הקרן לגבי מצב כלכלת איסלנד, אשר בתוצאותיה מותנה המשך הסיוע הכספי של קרן למדינה, עלולה לא לזכות לתמיכה מספקת במועצת הקרן בשל מחלוקות שטרם נפתרו בין איסלנד לבין בעלי פקדונות זרים.

"תמיד אמרתי שאייס-סייב אינו מהווה תנאי לסיוע של קרן המטבע, אבל אנחנו חייבים שיהיה רוב במועצת המנהלים של הקרן שיתמוך בהערכה נוספת", אמר שטראוס-קאהן. "אם אין רוב, לא תתבצע הערכת מצב נוספת ולא נוכל להתקדם הלאה". "אם יימצא פתרון לבעיית אייס-סייב, אין לי ספק שיהיה רוב", הדגיש.

איסלנד מנסה כעת לגבש הסכם חדש עם בריטניה והולנד, לאחר דחיית ההסכם שלפיו תשלם 5.3 מיליארד דולר לבריטניה ולהולנד, כפיצוי על הסכומים ששילמו שתי הממשלות לאזרחיהן שהחזיקו פקדונות בבנק אייס-סייב המקוון לפני קריסתו.