ג'ון דיר תרכוש את נכסי מפעל חרושת מתכת ב-55 מיליון שקל

במסגרת ההסכם הביעה ענקית הציוד החקלאי האמריקנית נכונות להעסיק 75% מ-110 עובדי המפעל לטווח ארוך, ובהם את מנכ"ל המפעל יעקב הדר

ענקית הציוד החקלאי האמריקנית ג'ון דיר תרכוש את נכסי מפעל חרושת מתכת מבית השיטה מכונס נכסים בעסקה שהיקפה נאמד בכ-55 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

במסגרת ההסכם הביעה ג'ון דיר נכונות להעסיק כ-75% מ-110 עובדי המפעל לטווח ארוך ובהם את מנכ"ל המפעל יעקב הדר. הסכם למכירת נכסי המפעל נחתם בתחילת השבוע עם כונס הנכסים, עו"ד גיל הירשמן, לאחר שבסוף השבוע שעבר אישר בית המשפט המחוזי בנצרת את מכירת נכסי המפעל לג'ון דיר במסגרת הסדר הנושים של החברה. הצעתה של ג'ון דיר הוגשה לראשונה בדצמבר 2009 - אז עמדה ההצעה על 55 מיליון שקל, בכפוף לבדיקות נאותות.

מדובר בהשקעה משמעותית שנייה של ג'ון דיר בישראל לאחר שלפני שנתיים רכש הקונצרן את חברת ההשקיה פלסטרו-גבת (כיום ג'ון דיר ווטר) מקיבוץ גבת תמורת 245 מיליון דולר. ג'ון דיר ווטר מפעיל כיום שני אתרי ייצור בישראל וחרושת מתכת יהיה המפעל השלישי של ג'ון דיר בארץ. ניסן דר, מנהל פרויקטים, פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי בג'ון דיר, אמר ל"גלובס" כי קו המוצרים של חרושת מתכת נהנה ממוניטין רב בעולם. לדבריו, "השילוב בין יכולות הייצור של המפעל ובין פלטפורמות השיווק וההפצה של ג'ון דיר יספק מענה מצוין ללקוחותינו".

חרושת מתכת, בשליטת בית השיטה (51%) ומשקיעים חיצוניים (49%), הגישה ביוני שעבר בקשה להקפאת הליכים בשל חובות של 27 מיליון דולר, רובם לבנק הפועלים (17 מיליון דולר).