הגיחון הקים קו ביוב חדשני מבלי להפריע לתנועה לירושלים

הקידוח נעשה מתחת למחלף מוצא, באורך של 70 מטר, והשלים פרויקט רב שנתי של החלפת קו הביוב הראשי בנחל שורק בין עטרות לצומת כרם באורך של 18 ק"מ

ערב חג הפסח השלים תאגיד הביוב והמים של ירושלים, הגיחון, קידוח אופקי מתחת לכביש מס 1 בסיבוב מוצא, לכיוון ירושלים ירושלים, באורך של 70 מטר, בו הונח קו ביוב בקוטר של 1.25 מטר. הקידוח בוצע בשעה שכלי רכב המשיכו לנוע על הכביש באין מפריע.

עם השלמת הקידוח והזרמת השפכים בו, בא לסיומן פרויקט רב שנתי של החלפת קו הביוב הראשי בנחל שורק, בין עטרות לצומת כרם, באורך כולל של 18 ק"מ ובעלות של 50 מיליון שקל.

הקו החדש משרת בנוסף לשכונות המערביות של ירושלים, גם את המועצות המקומיות מבשרת וגבעת זאב וכן ישובים פלשתינאים: אל גיב, ביר נבאללה, וחלקים של רמאללה ואל בירה המזרימים את השפכים שלהם לנחל שורק.

הקו מעביר כיום 45 אלף מ"ק שפכים ליום, אליהם מצטרפים בצומת כרם 30 אלף מ"ק שפכים מהשכונות הדרומיות של ירושלים ומבית לחם ובית ג'אללה.

מצומת כרם זורמים השפכים עוד כ-8 ק"מ עד למכון טיהור שפכים בנחל שורק. הקולחין (מי ביוב שממוחזרים לרמה הטובה להשקיה) היוצאים ממכון הטיהור, בנפח של 27 מיליון מ"ק בשנה, משמשים להשקיה חקלאית בשדות קיבוץ צורעה.

תקציב הגיחון ל-2010 הוא 560 מיליון שקל, מתוך זאת 170 מיליון שקל מופנים לפיתוח.