המו"מ בין HOT ל-yes על רכש סרטים משותף נתקל בקשיים

החברות ביקשו להפחית עלויות ע"י מו"מ משותף מול האולפנים בחו"ל ■ yes רוצה לנהל את המו"מ בעצמה, HOT רוצה שהוא ינוהל ע"י גורם נייטרלי חיצוני

המשא-ומתן בין החברות HOT ו-yes על רכש סרטים משותף נתקל בקשיים - כך נודע ל"גלובס". המשא-ומתן מתנהל באיטיות, ובין הצדדים נתגלעו חילוקי דעות לגבי הובלת המשא-ומתן מול האולפנים הגדולים בחו"ל, עקב התעקשותה של חברת yes שהיא תנהל את הרכש, בעוד HOT רוצה להבטיח שהרכש יבוצע על-ידי גורמים חיצוניים אובייקטיביים.

החלטת שני הצדדים לנסות ולרכוש סרטים מחו"ל באופן משותף באה על רקע רצונם להפחית עלויות, וזאת על רקע מדיניות שאסרה זאת עליהם בראשית דרכה של חברת הלוויין. התוצאה היא שבאופן יחסי ההוצאה על רכש סרטים גבוהה ביחס למקובל במדינות אחרות, ושתי החברות הגיעו למסקנה כי שיתוף-פעולה ביניהם ברכש יכול לתרום לא מעט לשורת הרווח שלהן.

יחד הגישו שתי החברות בקשה להיתר מרשות ההגבלים העסקיים על מנת לנהל משא-ומתן ביניהן, ולאחר שקיבלו אישור ניסו להגיע להבנות. בכל מקרה, רשות ההגבלים העסקיים דרשה שאם החברות יגיעו להסכם - היא תידרש לתת לו אישור סופי.

לשתי החברות יש גירסאות שונות לגבי מי יזם את הפנייה הראשונה לטובת הרכש המשותף, אך מה שברור הוא שבעל השליטה החדש ב-HOT, פטריק דרהי, סבור כי הכיוון של הפחתת עלויות הרכש וההוצאה על תוכן הוא מבורך. זו גם אחת הסיבות להחלטה שלו על הקטנת תקציבים בתחום התוכן ועל הפניית משאבים גדולים יותר לכיוון השקעה בתשתיות פיזיות.

yes, בניהולו של רון אילון, מתעקשת על הובלת המשא-ומתן, משום שהיא סבורה כי שליטה של הרכש תבטיח שמירה על היתרון שיש לה לכאורה מבחינת איכות התוכן. HOT, בניהולו של הרצל עוזר, מנגד, דורשת כי לא יהיה ל-yes כל יתרון על פניה וטוענת כי אם הרכש והמשא-ומתן לא נעשה במשותף על-ידי שתי החברות - אזי הוא צריך להתנהל על-ידי גורם נייטרלי חיצוני.

יש לציין כי המשא-ומתן בין הצדדים לא הופסק, כך שסביר להניח כי המשבר כרגע הוא זמני, וזאת מפני ששני הצדדים רואים חשיבות בהפחתת עלויות התוכן.