החקירה מסתעפת: ה-SEC בודקת בנקים מעבר לגולדמן זאקס

כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל ■ עדיין לא ברור באיזה בנקים או בתי השקעות מדובר אבל ככל הנראה מריל לינץ', ששייך היום לבנק אוף אמריקה, נמצא ברשימה

הרשות לניירות ערך בארה"ב, ה-SEC, בודקת בנקים נוספים שהיו מעורבים בהונאות סאב פריים מלבד גולדמן זאקס. כך מדווח היום (ב') הוול סטריט ג'ורנל. עדיין לא ברור באיזה בנקים או בתי השקעות מדובר אבל ככל הנראה מריל לינץ', ששייך היום לבנק אוף אמריקה, נמצא ברשימה.

עם זאת, חשוב לזכור כי מלבד גולדמן זאקס ומורגן סטנלי, כל שאר בתי ההשקעות הגדולים בארה"ב קרסו או כמעט קרסו במשבר החמור ולא יצאו ממנו מחוזקים. מריל לינץ' ניצל מגורל דומה לזה של ליהמן ברדרס או ביר סטרנס מכיוון שבנק אוף אמריקה החליט לרכוש אותו.

ביום שישי פורסם כי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) מגישה כתב אישום נגד בנק גולדמן זאקס בגין הונאה הקשורה לשוק משכנתאות הסאב-פריים, בה מעורב גם ג'ון פולסון שהתעשר באופן מפתיע מקריסת שוק המשכנתאות. במוקד התביעה עומדת הטענה כי פולסון וגולדמן זאקס רימו את הלקוחות והימרו נגדם, תוך שהם גורפים הון עתק.

ה-SEC טוענת כי גולדמן זאקס שיווק ללקוחותיו ני"ע המגובים במשכנתאות סאב-פריים, תוך שהוא משמיט או מסלף נתונים מרכזיים על אותם מוצרים פיננסיים. ה-SEC הגישה את התביעה נגד גולדמן זאקס ופבריס טור, אחד הסמנ"כלים הבכירים בבנק. גולדמן זאקס מנוהל על ידי לויד בלנקפיין, אשר נבחר לאיש השנה של העיתון "פייננשל טיימס" לשנת 2009, ואשר אמר לאחרונה בראיון ל"סאנדיי טיימס" כי גולדמן מבצע "את עבודתו של אלוהים".

בעקבות הפרסום צנחה מניית גולדמן זאקס ב-12.8% במחזור ענק וגררה איתה את סקטור הפיננסים כולו.