גפני נגד שמחון: "פרעה הקדים אותו עם מדיניות של פן ירבה"

שמחון, היועץ החדש של שר האוצר, אמר בשבוע שעבר בראיון ל"גלובס": "שבעה, שמונה ועשרה ילדים זה הרסני לחברה". אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו שמזיקים לעצמם ולילדיהם, כך אנו מגדלים דורות של עוני"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מגיב בחריפות על התבטאויותיו של היועץ החדש של שר האוצר יובל שטייניץ, ד"ר אבי שמחון, נגד משפחות ברוכות ילדים בראיון ל"גלובס": "הוא לא הראשון שאומר זאת, פרעה קדם לו במדיניות של 'פן ירבה'", נכתב בהודעה לעיתונות ששיגר גפני ביום שישי האחרון.

שמחון אמר בראיון כי "לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנם שבעה, שמונה ועשרה ילדים, זהו דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך" והוסיף כי "אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו שמזיקים לעצמם ולילדיהם, כך אנו מגדלים דורות של עוני".

גפני אמר בתגובה כי היועץ החדש של שר האוצר לא חידש דבר: "היו שאמרו זאת לפניו, אבל לא רק על קבוצות שלמות באוכלוסייה, אלא על עם שלם. פרעה אמר זאת לפניו על עם שלם, על העם היהודי. איפה פרעה עם המדיניות של 'פן ירבה' ואיפה העם היהודי מרובה הילדים? כן ירבו".