שווה או לא? דירת 190 מ"ר בנמל יפו ב-3 מיליון דולר - בלי חניה

למה כן: כי יותר קו ראשון לים מזה - אין, וכי זה עדיף מלרדת לרחוב פנקס ממגדלי אקירוב ■ למה לא: כי אין חניה, וכי הבנין עלול להפוך ל"גטו" של עשירים שנתפש כ"התנחלות" יהודית בלב עיר ערבית

למה כן:

1. מדובר בדירה בפרויקט בוטיק בן שש דירות בנמל יפו העתיק. יותר קו ראשון לים מזה - אין. יסודות המבנה, שמוקם על גבי חומה עתיקה בנמל, ממש נוגעים במים.

2. נכון שמחיר הדירה, 3 מיליון דולר לדירת 190 מ"ר, אינו נשמע זול במיוחד; 16 אלף דולר למ"ר הוא גם המחיר לדירות במגדלי אקירוב. אבל מה עדיף, לרדת קומה אחת ולשכשך רגליים במים, או לרדת 30 קומות ולנחות בג'ונגל האורבני, רחוב פנקס הסואן?

3. יזם ואדריכל הפרויקט, אילן פיבקו, יתגורר בבניין. כשאדריכל גר בתוך ה"בייבי" שלו, יש להניח שהחללים המשותפים בבניין יהיה מוקפדים ומתוחזקים.

למה לא:

1. אין זו הפעם הראשונה שפיבקו חובש כובע יזמי, אך זהו לו פרויקט ראשון כיזם יחיד, כך שבמובן מסוים מדובר בפרויקט ניסיוני.

2. כמו פרויקט היוקרה מנקר העיניים "גבעת אנדרומדה" הממוקם מעל לנמל יפו, עלול גם בניין הבוטיק של פיבקו להפוך ל"גטו" של עשירים שנתפש כ"התנחלות" יהודית בלב עיר ערבית.

3. למי שמורגל להתנייד במכונית פרטית עד הכניסה לביתו, שיתחיל להתאמן בהליכה: כדי להגיע לדירה תידרש צעדה רגלית מהכניסה למתחם יפו העתיקה דרך סמטאות העיר.