קנס לבנק לאומי בגין פגיעה בפרטיות של לקוח

לקוח שהגיע לסניף הבנק קיבל פנייה מאחת הפקידות לקבל ייעוץ לגבי קרן ההשתלמות שלו, תוך שנמסרו לו פרטים מהותיים לגביה, וזאת מבלי שחתם על הסכם ייעוץ

בנק לאומי פגע בפרטיות של לקוח ונקנס בסכום סמלי של 3,000 שקל - כך נודע ל"גלובס". לפני כשנתיים דווח ב"גלובס" כי למשרד המשפטים ולאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר הוגשה תלונה נגד בנק לאומי, שלפיה באחד מסניפיו בחיפה נעשה שימוש במידע שהגיע לרשות הבנק מתוקף שירותי תפעול, לטובת פנייה ללקוחות במסגרת שירותי הייעוץ.

בתלונה - שלדברי מפקח מאגרי מידע במשרד המשפטים החשד שעלה ממנה אומת - נטען כי לקוח שהגיע לסניף הבנק קיבל פנייה מאחת הפקידות לקבל ייעוץ לגבי קרן ההשתלמות שלו, תוך שנמסרו לו פרטים מהותיים לגביה, וזאת מבלי שחתם על הסכם ייעוץ.

מדובר בסוגיה מהותית, שכבר זכתה להתייחסות מהרגולציה. בתהליך אישור ובחינת הסכמי התפעול הבהיר רשם מאגרי מידע במשרד המשפטים, עו"ד יורם הכהן, לבנקים כי השימוש במידע יהיה רק לצורכי תפעול בעבור הבעלים החדשים של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות.

מלאומי נמסר: "בעקבות המקרה הנקודתי, ובמטרה למנוע מקרים עתידיים, הופקו לקחים ובוצעו פעולות מתקנות, בתיאום עם רשם מאגרי המידע".

רפורמת בכר אילצה את הבנקים להיפרד ממשאב יקר ערך: מאגרי המידע. ואולם לבנקים נותרה גישה למאגרי מידע דרך שירותי התפעול.