הנופשונים השנה זולים יותר: כמה תעלה הקיץ חופשה באירופה?

הישראלים מרוויחים מירידת שער האירו ומהמשבר הכלכלי באירופה - ויכולים לטוס השנה לאירופה במחירים הנמוכים בכ-10-15% מאלה של השנה שעברה ■ וגם: "גלובס" בודק אילו יעדים חדשים יקרצו לנו הקיץ

גם השנה מנסות חברות התעופה והתיירות לקרוץ לבלוטות החשק ולכיסם של הנופשים הישראלים. במסגרת הניסיונות מושקים יעדים חדשים, המנסים לצבור תאוצה לצד היעדים הוותיקים, כמו ארקיע שהשיקה באחרונה 3 יעדים חדשים: קוס, וינה ועקבה.

כל העוסקים בתחום תמימי דעים שקיץ 2010 עומד להיות שוקק בפעילות, ובחלק מהמקרים במחירים נמוכים יותר מאלה של השנים שעברו. התוצאה היא מגוון יעדים במגוון מחירים.

רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק באיסתא, מסביר כי הערכה זו מבוססת על מספר הנחות: "ראשית, בשנת 2009 ריחפה עננת המשבר הכלכלי, עובדה שהביאה לירידה במספר הטסים לחו"ל. שנית, שער האירו השנה נמוך ביותר מ-15% בהשוואה לקיץ הקודם, מה שמביא בפועל להוזלה של כ-10% במחירי החופשות, ושלישית, המשבר הכלכלי באירופה הביא לכך שמדינות מסוימות, ובראשן יוון, מורידות מחירים על מנת להביא מקסימום תנועה בקיץ".

לדבריו, יש סיכוי מסוים שתהיה ירידה נוספת במחירים: "השערים הנמוכים של האירו והליש"ט מקטינים את כוח הקנייה של האירופאים ויותירו חלק נכבד מהם בבית".

גם השנה, כמו בשנים קודמות, יככבו הנופשונים הכוללים חבילה של 3-4 ימים, טיסה ומלון, עם חצי פנסיון או פנסיון מלא, חוף ים ומגוון פעילויות נלוות. את אלה ניתן יהיה למצוא השנה גם ביעדים חדשים (או מחודשים), דוגמת קוס, פלמה דה מיורקה ועקבה, המציעה בתי-מלון מרשתות אירופאיות במחירים המתחרים באילת.

למרות התבטאויותיו של נשיא טורקיה נגד ישראל והאווירה המתוחה בין המדינות, מדווחים סיטונאי התיירות שכי ם כמות ההזמנות לנופשונים בטורקיה צוברת תאוצה.

"בחג שבועות האחרון נרשמו יותר יציאות ישראלים לטורקיה מאשר בתקופה המקבילה אשתקד", אומר מנכ"ל חברת קשרי תעופה, יורם מוטעי. "עדיין לא ניתן להשוות את כמות ההזמנות לזו שהיתה לפני פרוץ המשבר, אולם אנחנו צופים התעוררות בהזמנות לקראת הקיץ. אני מאמין שהישראלים מבינים שבטורקיה הם יכולים לקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף ושהעם הטורקי מקבל אותם בברכה, ולכן הם ממשיכים להצביע ברגליים".

למי שרוצה לגוון

מלטה

חברת קשרי תעופה השיקה העונה לראשונה טיסות ישירות לאי. הטיסות שייצאו החל מ-22 ביולי ועד לתחילת אוקטובר יתבצעו במטוסי חברת AIRMALTA מדי יום חמישי. משך הטיסה כשעתיים וחצי.

* כמה זה עולה? 750-900 דולר לאדם ל-7 לילות. חבילות הכוללת רכב שכור: 720-950 דולר לאדם.

קוס

ארקיע מפעילה טיסות ישירות לאי היווני קוס, שעד כה נחשב כאטרקטיבי לנופש לצעירים, ומציעה מגוון בתי-מלון חדישים המתאימים גם לנופש משפחתי. ייחודו של האי לעומת איים אחרים ביוון הוא בתרבות רכיבת האופניים המפותחת שלו.

"רשויות האי פיתחו בשנים האחרונות עשרות מסלולי רכיבה על אופניים במגוון דרגות קושי, ולצידם פועלות עשרות חנויות להשכרת אופניים וציוד רכיבה במחירים אטרקטיביים", אומר המשנה למנכ"ל ארקיע, דודו מחלב.

* כמה זה עולה? 300-500 דולר לחבילה לאדם ל-2-3 לילות, בהתאם לדרגת המלון.

וינה

העיר היתה עד כה בעיקר שער לטיולים באזור ההרים או לחופשות סקי. בשבועות האחרונים החלה ארקיע להפעיל קו טיסות שכר לוינה, ולצידו לשווק חבילות נופש משפחתיות במגוון בתי-מלון בעיר.

* כמה זה עולה? 500-700 דולר לאדם לנופשון של 3-4 לילות, בהתאם לדרגת המלון.

עקבה

כפי שפורסם, ארקיע תכננה לחנוך קו טיסות היסטורי לעקבה, אולם בשל חילוקי דעות עם המדינה בנוגע לנשיאה בעלויות ביטחון עוכבה בינתיים חנוכת הקו. כיום טסים הנופשים לאילת, ומשם הם מועברים בהסעה מאורגנת האורכת כמחצית השעה ישירות לבתי-המלון בעקבה.

* כמה זה עולה? מחירי הנופשונים בעיר נעים בין 300-500 דולר ל-3-4 לילות, בהתאם לדרגת המלון.

פלמה דה מיורקה

אחרי מספר שנים שבהן לא פעל קו טיסות ישיר לאי הספרדי המציע חופי ים מרהיבים ופעילות נופש, מפעילה הקיץ חברת השטיח המעופף קו כזה.

* כמה זה עולה? החל מ-500 דולר לאדם בחדר זוגי.

לאס וגאס

לראשונה משווקת השנה חברת אופיר טורס חבילות נופש משפחתיות לעיר ההימורים לאס וגאס, בטיסות של חברת בריטיש אירוויס.

* כמה זה עולה? 1,280-1,560 דולר לטיסה ו-7 לילות לאדם, בהתאם לעונה ולדרגת המלון.

הריביירה הצרפתית

בעקבות הצלחת שיווק כפרי הנופש למשפחות בהולנד ובצפון איטליה, החלה חברת הדקה ה-90 לשווק לראשונה כפרי נופש למשפחות בריביירה הצרפתית. כפרי הנופש כוללים יחידות משפחתיות ובהן שני חדרי שינה ומטבח מצויד וכן שלל אטרקציות (בריכות, מגרשי משחקים, השכרת אופניים, באולינג, מיני-קלאבים).

* כמה זה עולה? מ-780 אירו לאדם לחבילה הכוללת טיסות הלוך ושוב, רכב שכור לשבוע ויחידת נופש משפחתית (מותנה ב-4 נוסעים).

לא מוותרים על אירופה הקלאסית וארה"ב

במקביל ליעדים החדשים, ממשיכים כאמור לשגשג יעדים ותיקים שצפויים השנה ליהנות מזרם ישראלים.

"השנה בולטת מגמת הזמנת נופש מוקדמת, וכבר עתה יש יעדים ותאריכים שמלאים עד אפס מקום, בניגוד לשנה הקודמת שהתאפיינה בהזמנות של הרגע האחרון", מספר רבין שמשיאן, מנהל האתר של סוכנות הנסיעות המקוונת גוליבר.

לדבריו, עיקר הביקושים עתה הם לחופשות משפחתיות למערב אירופה (צרפת, איטליה, הולנד ובריטניה) ולצפון אמריקה.

המדינה המבוקשת ביותר היא ארה"ב, שרשמה בשנה שעברה עלייה של כ-10 אחוז (כ-350 אלף נוסעים) וממשיכה להוביל את הביקושים הרבים ביותר. אחריה גרמניה (כ-200 אלף נוסעים), בריטניה (כ-180 אלף נוסעים), איטליה (כ-170 אלף נוסעים) וצרפת (כ-170 אלף נוסעים), שגם להן יש גידול משמעותי ביחס לשנת 2009.

כמה תעלה הקיץ חופשה באירופה/ארה"ב?

ברלין

נופשון של 3 לילות, לינה וארוחת בוקר, מלון 3 כוכבים: 640 דולר לאדם בחדר זוגי (וואלה טורס)

ברצלונה

נופשון של 3 לילות, לינה וארוחת בוקר, מלון 3 כוכבים: 590 דולר לאדם בחדר זוגי (הדקה ה-90)

לונדון

נופשון של 3 לילות, לינה וארוחת בוקר, מלון 3 כוכבים: 800 דולר (הדקה ה-90)

ניו-יורק

טיסות: החל מ-1,200 דולר (לטיסה עם נחיתת ביניים באירופה), החל מ-1,400 דולר לטיסות ישירות

11
 11