אושרה הרחבת קיבוץ נווה-ים: מפוני אלי סיני יוכלו להקים בתים

התוכנית התעכבה בגלל ערר שהגישה עמותת אדם טבע ודין, שטוענת כי היא גורמת לשלילת זכותו של הציבור הרחב ליהנות מהים

הרחבת קיבוץ נווה-ים, הסמוך לעתלית, לצורך קליטת מפוני אלי סיני, אושרה בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה.

‏כזכור, באוקטובר האחרון פורסם ב"גלובס" על עיכובה של התוכנית בשל ערר שהגישה עמותת אדם טבע ודין, שטוענת כי התוכנית גורמת לשלילת זכותו של הציבור הרחב ליהנות מהים.

ועדת המשנה להתנגדויות קיבלה חלקית את ההתנגדויות שהוגשו לה, אולם החליטה לאשר את התוכנית, שחלה על שטח של כ-750 דונם ומציעה להסדיר את הקיבוץ כיישוב כפרי בהתאם לתמ"א 35 ולהוסיף יחידות מגורים, כדי להגיע ל-350 ביישוב.

‏התוכנית, אותה מלווה המועצה האזורית חוף הכרמל, נערכה על ידי אדריכל דסמונד קפלן, אף מציעה שני מתחמי מלונאות שיכילו כ-240 יחידות אחסון מלונאי.

התוכנית, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל, אמורה אף לייצב את מצבו הכלכלי של הקיבוץ, שבשנים האחרונות נקלע לקשיים כלכליים.

התוכנית כוללת בתחומה שטחים בעלי רגישות סביבתית גבוהה ביניהם דיונות חוליות, ולכך ניתנה התייחסות רבה לתכנון המפורט לכל מתחם ומתחם, הזיקה והממשק של המתחמים אל רצועת החוף, כל זאת תוך יצירת מעבר פתוח לציבור לכל אורך החוף.

ממשרד הפנים נמסר כי לתוכנית חשיבות ציבורית גדולה מאחר שמימושה יביא לשיפור מצבו הפיזי, הדמוגרפי והחברתי בקיבוץ ולעליה באיכות החיים בו, תוך ניצול מיטבי של משאבי השטח.

"התוכנית תואמת את מגמות התכנון המחוזיות והארציות, אשר ייעדו לנווה-ים תפקיד של ישוב כפרי עם מוקד נופש תיירותי כפרי-חופי", נמסר.