מצייצים עם לקוחות: קשר דו-סטרי עם הצרכנים בטוויטר

הסטארט-אפ iTweetLive מציעה למשווקים זירת שיחה רלוונטית עם הלקוחות ■ "המערכת מאפשרת ליזום שיחה למטרות שיווק, תמיכה טכנית, הגדלת המודעות, קבלת פידבק מהמשתמשים וחיזוק הקשר עם לקוחות קיימים"

התרחבות אתרי המדיה החברתית פתחה הזדמנויות רבות בפני מפרסמים ומותגים שרוצים ליצור קשר דו-סטרי עם הצרכנים שלהם ולייצר זירת שיחה רלוונטית. עומס הזירה הופך את המשימה לקשה עבור המשווקים המעוניינים להשתלב בה בצורה אפקטיבית. לשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, למשל, מועלים כ-50 מיליון ציוצים מדי יום.

חברת הסטארט-אפ iTweetLive, שהקימו ב-2009 אגמון דוד פורת (מנכ"ל) ולירון צור (סמנכ"ל טכנולוגיות), מתיימרת לסייע במשימה זו. "המערכת שלנו מאפשרת ליזום שיחה עם מסה גדולה של משתמשים בטוויטר, למטרות של שיווק, תמיכה טכנית, הגדלת המודעות, קבלת פידבק מהמשתמשים וחיזוק הקשר עם לקוחות קיימים", אומר דוד פורת. "מדובר בהזדמנות גדולה ליצירת דיאלוג עם הלקוחות".

המערכת של iTweetLive מאתרת את הציוצים הרלוונטיים למותג, מייצרת תשובות תגובה מגוונות ושולחת את התגובות המתאימות למשתמשים הרלוונטיים. "לא מדובר ברובוט", מדגיש דוד פורת. "התגובות לא נשלחות בלי אישור של המשתמש האנושי, שעובר עליהן, בוחר את הרלוונטיות ועושה התאמה בין השאלה לתשובה. זוהי מערכת חצי אוטומטית וחצי אנושית".

"להבדיל ממערכות של מעקב אחר מותגים ברשת, אנחנו מאפשרים למותגים גם להגיב לאותם משתמשים וליצור עימם דיאלוג ארוך-טווח, ולא רק להגיב בצורה נקודתית למשתמשים שפוגעים במותג. זה מייצר פנייה מאוד אישית ונקודתית", מוסיף דוד פורת. העובדה שמדובר בתגובה אישית גם מבטלת לדעתו את האפשרות שייווצר ספאם. "אנחנו לא מאפשרים לשלוח יותר מהודעה אחת למשתמש ספציפי".

* מהו המודל העסקי?

"משתמשים חדשים מקבלים קרדיט של 100 תשובות בחינם, ולאחר מכן מוצעות חבילות של קרדיטים תמורת תשלום", אומר דוד פורת. לצד כך מציעה החברה גם שירות של ניהול מלא של חשבון המשתמש תמורת תשלום נוסף. "אנחנו עובדים עם מספר חברות על תשלום קבוע על בסיס חודשי, גם בארץ וגם בעולם, אבל יש גם משתמשים פרטיים שיכולים לרכוש קרדיטים", הוא מוסיף.

לדברי דוד פורת, המערכת הושקה בינואר 2010, ובין לקוחות החברה נמצאים גם אלדן השכרת רכב, הסטארט-אפ הישראלית Wix, חברת הטלנובלות נובופוקס וחברת הניווט החברתי-סלולרי Wase. "כל משתמש שנתקע בפקקים, לדוגמה, ומדווח על כך בטוויטר, המערכת יודעת לייצר ציוצי תשובה המגיבים אליהם באופן פרסונלי, או לחילופין לאתר את אלו שכותבים שהם שונאים פקקים ולהציע להם את השירות".

עד כה השקיעו היזמים עשרות אלפי דולרים, בחברה וכעת היא נמצאת לקראת סבב גיוס נוסף. "מדובר בשוק שיצמח למיליוני דולרים, שכן מרבית המותגים כבר מבינים שהם חייבים לנהל שיחה בזירות החברתיות", סבור דוד פורת. "חשוב לנו שהקשר יהיה אנושי ולכן כעת אנחנו מתמקדים בטוויטר אבל המטרה היא להתרחב לעוד זירות, בהן פייסבוק".