צנזורה, גירסת טורקיה: נחסמו אתרי גוגל ורשת פייסבוק במדינה

זאת לאחר שמשרד התקשורת הטורקי הסתייג מחלק מהסרטונים בגנות מדינתו באתר YouTube שבבעלות גוגל ■ גוגל שינתה את כתובת ה-IP של האתר, וניסיון הצנזורה רק הביא לשיעור רייטינג עצום לאותם סרטונים

נמשכת המתיחות עם טורקיה, והפעם ברשת. משרד התקשורת הטורקי חוסם עשרות אתרי אינטרנט שמציעים שירותים של גוגל וכן את האתר של הרשת החברתית פייסבוק. מספר מפעילי אינטרנט בטורקיה שלחו מייל ללקוחותיהם במדינה, לפיו האתרים "ייתכן ולא יעלו, או שייתקלו באיטיות".

ה"בעיות" בגלישה החלו כבר ביום חמישי בערב, כשבפני גולשים טורקיים נחסמה הגישה לאתר של גוגל במדינה (Google.com.tr), והם התלוננו על איטיות וסרבול כבדים כשניסו לגלוש לשירותים מסוימים של ענקית האינטרנט האמריקנית.

ההחלטה הבעייתית לצנזר חלק מאתרי גוגל הגיעה לאחר שמשרד התקשורת הטורקי הסתייג מחלק מהסרטונים בגנות מדינתו לאתר סרטוני הוידיאו שבבעלות גוגל, YouTube. בתגובה המשרד ניסה לחסום את הגישה לאתר, אך גוגל שינתה את כתובת ה-IP של האתר, והניסיון לצנזר את האתר רק הביא לשיעור רייטינג עצום לאותם סרטונים.

חלק מהגולשים ניסו להערים על הצנזורה הטורקית ולשנות בכל כניסה את ה-DNS של האתרים (שם מתחם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט).

בטורקיה גם קמה מחאה על הצעד של הממשל בטענה כי זהו צעד של ממשל אפל, וכי זוהי הבחירה של הציבור אם לצפות בסרטונים האלה או באתרי אינטרנט כלשהם.

לפי הודעת משרד התקשורת הטורקי, בין האתרים שנחסמו לגלישה בטורקיה ניתן למנות את translate.google.com.tr, video.google.com, sites.google.com, ועוד.