מתנה מבלאטר: 250 אלף ד' בונוס לכל אחת מהתאחדויות הכדורגל בעולם

ערב פתיחת המונדיאל הודיע נשיא פיפ"א כי לאור המצב הפיננסי המצוין, החליט הארגון לצ'פר את 208 ההתאחדויות; בנוסף, כל אחת משש הפדרציות היבשתיות תקבל בונוס של 2.5 מיליון דולר

ערב פתיחת המונדיאל בדרום אפריקה נתן נשיא פיפ"א ספ בלאטר סקירה על מצבו הפיננסי של הארגון. מלבד הדו"ח הכספי המצוין שכבר פורסם לפני כשלושה חודשים, הפתיע בלאטר כשהודיע גם על הענקת צ'ופרים מיוחדים לכל התאחדויות הכדורגל החברות בארגון, ובנוסף לשש הקונפדרציות היבשתיות.

כל אחת מ-208 ההתאחדות החברות בארגון הכדורגל העולמי, ובכלל זה גם ישראל, תקבל בשנה הבאה מענק חד פעמי של 250 אלף דולר. בנוסף, כל אחת משש הקונפדרציות היבשתיות (אסיה, אפריקה, אירופה, אוקיאניה, דרום אמריקה, צפון ומרכז אמריקה) תקבל בונוס נוסף של 2.5 מיליון דולר. "פיפ"א לא לוקחת שום דבר לעצמה. רק נותנת, נותנת ונותנת", אמר בלאטר בכנס שהתקיים ביוהנסבורג.

הארגון סיים את שנת 2009 עם הכנסת שיא של 1.059 מיליארד דולר, ורווח של 196 מיליון דולר. על פי הערכות של הארגון, ב-2010 צפויות ההכנסות להגיע לשיא חדש של 1.2 מיליארד דולר.

פיפ"א, שנחשבת לארגון הספורט העשיר בעולם ביחד עם הוועד האולימפי הבינלאומי, מחזיקה ביתרות מזומנים של 1.44 מיליארד דולר. בסך הכל הרוויח הארגון ב-7 השנים האחרונות סכום של 1.09 מיליארד דולר, מתוך הכנסות כוללות של 5.52 מיליארד דולר.