גפני בעקבות בג"ץ האברכים: "להחיל הבטחת הכנסה גם על סטודנטים עם 3 ילדים"

יו"ר ועדת הכספים לגל"צ: "החרדים מרגישים כמו בסדום ועמורה; ביהמ"ש העליון מעולם לא פסק לטובתנו" ■ "הסטודנטים זכאים ל-50% הנחה בתחבורה ציבורית, ואף אחד לא זעק על האפליה הזו. למה לתלמידי ישיבות לא מגיעה הנחה כזו?"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס היום (ג') לפסיקת בג"ץ שניתנה אתמול (ב'), לפיה יש לבטל הבטחת הכנסה לתלמידי ישיבות החל משנת 2011 בשל חוסר השוויון מול הסטודנטים, והציע להחיל את הבטחת ההכנסה גם על סטודנטים כדי לקיים את השוויון.

"העמדה שלי היא שצריך להחיל את הנושא הזה של הבטחת הכנסה על סטודנטים", אמר גפני בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל. עם זאת, גפני הודה כי "אין רבים מקרב הסטודנטים שיש להם 3 ילדים, שאין להם רכב בכלל, שהבעל לא עובד או האישה לא עובדת".

במילים אחרות, גפני הודה כי אם יחילו את הבטחת ההכנסה על הסטודנטים - רק מעטים יהיו זכאים לה. הוא קבל על האפליה של בג"ץ, כדבריו, כלפי הציבור החרדי, והגן על האברכים.

"האברכים - תורתם אומנותם, והם חיים בעוני כדי לקיים את העם היהודי", אמר גפני. "מעולם - מאז קום המדינה - בית המשפט העליון לא פסק לטובתנו אלא רק לרעתנו".

גפני אמר בציניות כי "בית המשפט ממש סובלני", וציין כי הפסיקה היתה יכולה להיות גרועה יותר אם בג"ץ היה מחיל אותה רטרואקטיבית או לפני שנת 2011.

כאשר הובא בפניו ציטוט של הרמב"ם, לפיו "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ויתפרנס מהצדקה הרי זה מבזה את השם וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא", הביא גפני ציטוט אחר של הרמב"ם ואמר: "הרמב"ם פסק ששבט לוי מובדל מכל העם, ולא רק שבט לוי אלא כל מי ששם את כל חייו ללימוד תורה - הוא פטור מתשלום ארנונה וכו'".

כאשר נשאל גפני מדוע האברכים זכאים לקבל הבטחת הכנסה והסטודנטים לא, הוא ענה: "הסטודנטים זכאים להנחה של 50% בתחבורה ציבורית, ואף אחד לא זעק על האפליה הזו. למה לתלמידי ישיבות לא מגיעה הנחה של 50% בתחבורה ציבורית?".

גפני הוסיף עוד כי החרדים במדינת ישראל מרגישים מופלים, ואמר שאם פסיקת בג"ץ תיושם - היא תפגע בשכבות החלשות ביותר בחברה הישראלית.

"החרדים במדינה הם מיעוט אך הם ציבור גדול", אמר. "הם מרגישים כמו בסדום ועמורה, שם הכל היה נעשה בפסיקה של בית משפט מסודר עם חוקים ותקנות, ומי שלא היה טוב מבחינה כלכלית - היו מותחים אותו עד שהיה מת. אנחנו מדברים היום על השכבות הכי חלשות בחברה הישראלית. אם הפסיקה תמומש ב-2011, זה יוריד את הלחם והחלב של הילדים. לא דנים פה על הבטחת הכנסה אלא על צביונה של המדינה. מדינת ישראל צריך שילמדו בה תורה, אחרת אין לנו זכות קיום כאן".