שיא השפל: לראשונה בהיסטוריה לא יהיה טניסאי אנגלי בווימבלדון

שני הבריטים היחידים - אנדי מארי וג'יימי בייקר - הם סקוטים; באנגליה תלו תקוות בג'יימס וורד, שהעדיף לוותר לטובת טורניר הדשא באיסטבורן ■ סך הפרסים בטורניר שייפתח ביום שני יעמוד על 13.72 מיליון ליש"ט

‏התאחדות הטניס האנגלית נחשבת אמנם לעשירה בעולם, וטורניר ווימבלדון הוא היוקרתי מבין כל הגראנד סלאמים, אבל הטניס האנגלי ממשיך להידרדר. לראשונה בכל 133 השנים של הטורניר, לא יהיה אף נציג אנגלי בהגרלה הראשית של טורניר הגברים הטורניר שייפתח ביום שני הקרוב.

שני הטניסאים הבריטים היחידים שישתתפו - אנדי מארי וג'יימי בייקר - הם סקוטים.

באנגליה תלו תקוות בג'יימס וורד, שקיבל כרטיס לטורניר המוקדמות למרות שהוא מדורג במקום ה-342 בעולם. אלא שוורד העדיף לוותר על ווימבלדון לטובת השתתפות בטורניר ההכנה השבוע על דשא באיסטבורן. צחוק הגורל הוא שוורד הפך לגיבור הטורניר והעפיל לחצי הגמר אחרי שניצח אתמול אל ריינר שוטלר, שהגיע לחצי הגמר בווימבלדון 2008.

מתוך 128 שחקנים שיפתחו אתה טורניר הגברים, 104 מקבלים כרטיס אוטומטי על בסיס הדירוג שלהם, בעוד 16 מקבלים כרטיסים למוקדמות ו-8 זוכים לכרטיס "ווילד קארד".

סכום הפרסים בטורניר יעמוד השנה על 13.72 מיליון ליש"ט - עלייה של 9.4% לעומת השנה שעברה. המנצחים בטורניר היחידים (גברים ושנים) יזכו בצ'ק של מיליון ליש"ט כל אחד - עלייה של 17.6% לעומת 2009.