אושרה מדיניות לעידוד מעונות סטודנטים במרכז הרצליה

המעונות לסטודנטים יוקמו ע"י יזמים שיעמדו בקריטריונים ברחובות סוקולוב ובן גוריון בהרצליה ■ גרמן: התגייסות העירייה למימוש תוכנית זו תאפשר לשכן במרכז העיר מאות סטודנטים במספר מוקדים העתידים להפוך לקומפלקסים

הקץ להיעדר פתרונות הדיור לסטודנטים בהרצליה? הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר אישרה מדיניות שמעודדת הקמת מעונות לסטודנטים ברחובות סוקולוב ובן גוריון בהרצליה ליזמים שיעמדו בקריטריונים.

העירייה מקדמת מדיניות שתאפשר הקמת מעונות סטודנטים בשני המוקדים בעיר, לאחר שבשנים האחרונות זוהה מחסור גדול בדיור שמתאים לסטודנטים בעיר ושהביא לתופעה הבלתי רצויה של פיצולי דירות. המעונות שיתאפשרו במסגרת המדיניות לא יהיו מיועדים אך ורק לסטודנטים שלומדים במרכז הבינתחומי, אלא לסטודנטים שלומדים בכל מוסד אקדמי מוכר.

היום על רחוב סוקולוב חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת שמאפשרת הקמת מעונות באופן כללי, אולם המדיניות שאושרה היום בוועדה המקומית באה לחדד את התנאים שיאפשרו הקמת מעונות לסטודנטים בפרט. אחד התנאים הוא הפעלת חברה מנהלת שתשכיר את הנכס לסטודנטים, תוודא שהשוכר הוא אכן סטודנט, וכן תהיה אחראית לתחזוקת השטחים.

לדברי מהנדסת העיר, דניאלה פוסק, "המטרה של המדיניות היא למנוע ולהילחם בתופעת פיצול הדירות על ידי הסדרה ומיסוד של צורך אמיתי, הקיים בעיר הרצליה למעונות סטודנטים. המדיניות המדוברת נשענת על תב"ע תקפה, החלה ברחוב סוקולוב, והמאפשרת בנוסף למגורים רגילים, מגורים מיוחדים כגון: בתי אבות, פנסיונים, דיור מוגן, אכסניות ומעונות. לגבי אותו דיור מיוחד, שאפשרי על פי התוכנית, קובעת הוועדה המקומית מדיניות שיוצרת העדפה של מעונות לסטודנטים, קובעת הסדרים של אחזקה, ניהול בעלות ואבטחת השימוש על ידי סטודנטים בלבד. המדיניות קובעת שטחים נורמטיביים למעונות ומעודדת על ידי כך חיזוק של אוכלוסיה צעירה ואיכותית במרכז העיר, ועל ידי כך חיזוק התפקוד של מרכז העיר במרחב חי ושוקק".

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, ציינה כי "בהרצליה ישנו ביקוש רב למגורים מצד קהל סטודנטים גדול שלומד בעיר. התגייסות העירייה למימוש תוכנית זו תאפשר לשכן במרכז העיר מאות סטודנטים במספר מוקדים העתידים להפוך לקומפלקסים שיכילו יחידות דיור קטנות המותאמות לסטודנטים תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים ובכך לתרום לחיי המסחר, התרבות והפנאי במרכז".