טורקיה: "אם ישראל לא תתנצל - ננתק הקשרים הדיפלומטיים"

שר החוץ הטורקיה לעיתון "הורייט": "לישראל יש שלוש אופציות: התנצלות, אימוץ מסקנות החקירה הבינלאומית, והאפשרות השלישית - אם האפשרויות הראשונות לא יתקבלו - ניתוק הקשרים הדיפלומטיים"

שבוע אחרי השיחות בין שר החוץ הטורקי לבין שר התמ"ת בנוגע למשבר בין שתי המדינות, טורקיה מחדשת את האיום לקטוע את היחסים עם ישראל אם ישראל לא תתנצל.

"לישראל יש שלוש אופציות: התנצלות, אימוץ מסקנות החקירה הבינלאומית, והאפשרות השלישית - אם האפשרויות הראשונות לא יתקבלו - ניתוק הקשרים הדיפלומטיים", אמר שר החוץ הטורקי אהמט דאיטוגלו לעיתון "הורייט" הטורקי.

דאיטוגלו נפגש, כזכור, עם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר בשבוע שעבר בבריסל, שם הסביר את הדברים לבן אליעזר.

8 טורקים ואזרח אמריקני ממוצא טורקי נהרגו על סיפון המרמרה שעשתה את דרכה לרצועת עזה ב-31 במאי. מאז האירוע היחסים בין אנקרה לירושלים הולכים ומידרדרים במהירות. טיסות לטורקיה בוטלו, שיתוף הפעולה בין הצבא הטורקי לצה"ל הופסק וקשרים מסחריים - הוקפאו.

"הצגנו לפני הישראלים את דרך היציאה מהמשבר, אם הם יתנצלו אחרי חקירה משלהם, זה יהיה בסדר מבחינת אנקרה", אמר שר החוץ הטורקי. "אם ישראל לא תתנצל, היחסים לא יחזרו למסלולם - לעולם".

ארה"ב לוחצת לשיפור היחסים

טורקיה מצפה עכשיו ליצירת ועדת חקירה של האו"ם בנושא המשט. "אנחנו נתכנן את המהלכים שלנו בעקבות תוצאות ועדת הבדיקה הזו", אמר שר החוץ הטורקי וקרא למעורבות הקהילה הבינלאומית, למדינות בקהילה שרוצות בשיפור היחסים בין המדינות. "אנו רוצים לתת הזדמנות למדינות שמעריכות את היחסים בין ישראל לטורקיה", אמר דאיטוגלו והתכוון לארה"ב. שר החוץ הדגיש שלא הלחץ מארצות הברית גרם לו להיפגש עם השר הישראלי.

ביום רביעי ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא האמריקני ברק אובמה. השניים צפויים לדון גם בנושא היחסים בין אנקרה לירושלים.