"מנכ"ל BP ישמח אם אבו דאבי תרכוש 10% ממניות החברה"

כך מצטט ה"וול סטריט ג'ורנל" אדם המקורב לעניין, זאת על רקע ביקורו של טוני הייווארד, מנכ"ל ענקית הנפט הבריטית באבו דאבי ופגישתו על נסיך הכתר ■ גם כווית, קאטר, לוב, סינגפור בין המתעניינות

"מנכ"ל BP יהיה שמח אם אבו דאבי תרכוש 10% ממניותיה" כך מצטט היום (ד') ה"וול סטריט ג'ורנל" אדם המקורב לעניין, זאת על רקע ביקורו של טוני הייווארד, מנכ"ל ענקית הנפט הבריטית באבו דאבי ופגישתו על נסיך הכתר מוחמד בן זיאד אל נהיין, אשר שולט על כ-90% מהנפט באיחוד האמירויות הערביות. דוברת החברה הגיבה "מר הייווארד מבקר שותפים עסקיים מרכזיים ואת צוותי החברה".

BP מתמודדת מזה חודשים רבים עם דליפת הענק במפרץ מכסיקו ומניותיה איבדו יותר ממחצית שווין מאז חודש אפריל. החברה דיווחה בימים האחרונים כי הוציאה עד כה כ-3.12 מיליארד דולר לצורך הטיפול בדליפה והבטיחה להעביר לקרן עצמאית עוד 20 מיליארד דולר במהלך 3.5 השנים הבאות אשר יעודם יהיה לכיסוי התחייבויותיה בגין הנזקים.

המזרח התיכון אינו זר ל-BP. כווית החזיקה במניות החברה מאז הונפקה בלונדון בשנות ה-80', אך הרגולטור הבריטי חייב אותה ב-1998 להקטין את חלקה לפחות מ-10% לעומת החזקה של 21.6% שהייתה בידיה. ב-1 ביוני החזיקה כווית בכ-2.8% ממניות החברה.

מניות BP רושמות בימים האחרונים עליות מרשימות על רקע הספקולצות כי החברה מחפשת משקיע לנתח משמעותי בחברה. שמן של קרנות ריבוניות של אבו דאבי, קאטר וכווית, כמו גם קרן השקעה ריבונית מסינגפור עלו כמשקיעות פוטנציאליות, אשר בעזרת השקעתן תצליח החברה להימנע מהצעת רכש עויינת ממתחרותיה הגדולות, ויהוו שותף שיסייע לה להדוף נסיונות השתלטות.

ביום ב' אמר בכיר מלוב כי BP היא "מציאה" והמליץ לקרן הריבונית של לוב להשקיע בה.

בנוסף רמזו גורמים רשמיים בממשל הבריטי כי הם נערכים למנוע את קריסתה של BP, כאשר האפשרות הזו משמעותה הלאמה.