הביקורות הקשות על iPhone 4 מדרדרות את מניית אפל 2.5%

מגזין הצרכנות המוביל "קונסומר ריפורטס" פירסם ביקורת צוננת על המכשיר בה המליץ שלא לרכוש אותו ■ מומחי טכנולוגיה בארה"ב טוענים: "החברה עשוייה לאסוף את המכשירים לבדיקה"

צרות בגן עדן? מניית אפל יורדת הערב (ג') במסגרת המסחר בוול סטריט בשיעור משמעותי ובכך מהווה את אחת המניות היחידות שלא משתתפות בראלי בוול סטריט, זאת לאור ביקורות צוננות במיוחד להן זוכה מכשיר הדגל החדש של החברה, ה-iPhone 4.

הדור החדש של מכשיר הסלולר הפופולרי תוצרת החברה של סטיב ג'ובס אמנם שובר שיאי מכירות אבל זוכה בימים האחרונים לכמות הולכת וגוברת של ביקורות שליליות בבלוגים טכנולוגיים ובאמצעי התקשורת.

השיא נרשם כאשר מגזין הצרכנות המוביל "קונסומר ריפורטס" כתב אתמול ש"אין באפשרותו להמליץ על המכשיר לקוראיו לאור בעיות הקליטה החמורות אשר דווחו ושבדיקות מעבדה שערכנו מאשרות את קיומן". אל הקריאה הצטרפו גם כמה מהבלוגרים המובילים בארה"ב בתחום הטכנולוגיה.

בכמה מהאתרים הפופולריים, ובהם אתר CNet הפופולרי, אף ראו לאפל לגלות יוזמה ולאסוף את המכשירים מהמדפים ומהלקוחות במטרה לבצע בהם בדיקות ולשפר את איכות המכשיר. באתר אף ראיינו מספר מומחים בתחום שירות לקוחות שטענו כי במצב הנוכחי ולאור הביקורות - יהיה זה הצעד החכם ביותר עבור החברה בטווח הארוך, על אף עלותו הגבוהה.

בלוג הגאדג'טים Boy Genius Report דיווח בסוף השבוע על תקרית בה המכשיר התלקח בזמן שהיה מחובר למחשב באמצעות כבל USB של אפל. מהדיווח עולה עוד כי המשתמש במכשיר סבל כתוצאה מההתלקחות מכוויות מינוריות בידו. על התקרית נודע לאחר שהטלפון נלקח לתיקון בסניף של AT&T. הקונה ממתין למכשיר חלופי.

מרבית המתלוננים כנגד הדגם החדש של ה-iPhone טענו לאחרונה כי כאשר מחזיקים את המכשיר והאצבעות באות במגע עם האנטנה, עוצמת הקליטה בו צונחת.