7 חודשי מאסר בפועל לראובן פינקו בגין איומים על שופטים

השופטת דורית רייך-שפירא: "העבירות בהן הורשע הנאשם מקבלות משנה חומרה בכך שלא היתה זאת הסתבכות בודדת, כי אם איומים חוזרים ונשנים שהוטחו ב-3 שופטים שדנו ב-3 הליכים נפרדים"

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') עונש של 7 חודשי מאסר בפועל, 7 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 5,000 שקל על ראובן פינקו, שהורשע כי ב-3 מקרים שונים איים על שופטים.

"העבירות בהן הורשע הנאשם הן חמורות. הן מקבלות משנה חומרה בכך שלא היתה זאת הסתבכות בודדת, כי אם איומים חוזרים ונשנים שהוטחו ב-3 שופטים שדנו ב-3 הליכים נפרדים", קבעה השופטת דורית רייך-שפירא בגזר דינה.

באישום הראשון הורשע פינקו כי במסגרת בקשה שהגיש לבית המשפט המחוזי ציטט מדברי השופט בדימוס שלי טימן כפי ששודרו בכלי התקשורת, וכתב "הרצח של השופט הבא בישראל זה רק עניין של זמן".

על-פי האישום השני, במסגרת ערר שהגיש על החלטת הרשם הטיח פינקו בשופטת בית המשפט המחוזי: "זה לא סתם כנראה שאמר השופט שלי טימן שהרצח של השופט הבא בישראל זה רק עניין של זמן".

המקרה השלישי חל בעת שפינקו הובא להארכת מעצר בעקבות דבריו לשופטת. לאחר שהחליט להאריך את מעצרו אמר פינקו לשופט המעצרים: "הדברים נאמרו וצוטטו, כנראה הם תופסים".

"הנאשם לא הביע חרטה על מעשיו, עובדה שיש בה להעלות סימן שאלה על טענת סנגורו, לפיה הוא הבין והפנים את חומרת העבירות. יחד עם זאת, בית המשפט נותן משקל משמעותי להודאתו, כמו גם למצבו הכלכלי והבריאותי של הנאשם", נכתב בגזר הדין.