מי חונה בחינם ברעננה?

מת על רעננה: יש בה עובדי עירייה מנומסים, חברות היי-טק מרשימות, ושלטי חניה מאירי עיניים

יש לי סימפטיה מיוחדת לעיר רעננה. לפני כ-12 שנה הייתי שותף להקמת הסטארט-אפ ביזנס לאיירס ורעננה שימשה עבורנו, היזמים, כפשרה הגיאוגרפית בין מקומות מגורינו.

באחד מהימים התפרסם בעיתונים שחברת נובל, אז חברת היי-טק גדולה, השקיעה מיליוני דולרים בחברה הקטנה שלנו. ראש העיר רעננה התקשר לברך ושאל מה תוכל העירייה לעשות למעננו. "אולי תוכל לדאוג להקצאת כמות מספיקה של מקומות חנייה לעובדי ההיי-טק ברעננה?", שאלתי בנימוס ושנינו פרצנו בצחוק, שכן ברור שבמדינת ישראל קל יותר להקים חברת היי-טק, למשוך אליה משקיעים בינלאומיים ואפילו להגיע איתה לאקזיט, מאשר לטפל כנדרש בחוק בנושא מקומות חנייה.

שנים לאחר-מכן, רעננה היא כיום מרכז היי-טק מרשים. מי שנוסע בכביש 4, לא יכול להתעלם מהבניינים המרשימים, המאכלסים חברות בינלאומיות כמו SAP ו-TI, לצד חברות סטארט-אפ רבות.

בסמוך לקניון "רננים" למשל, נמצאת אחת מחברות הסטארט-אפ היותר "קוליות" שקמו בישראל בשנים האחרונות, הלא היא חברת Waze. מאות אלפי נהגים ישראליים אינם יוצאים לדרכם בבוקר מבלי להפעיל את שירותי הניווט החברתי של Waze על-גבי מכשירי הסמארט-פון שלהם.

לפני כחודשיים ביקרתי במשרדי החברה. מכיוון שזיכרון סיוטי החנייה ברעננה עדיין טבוע במוחי, יצאתי לדרך מבעוד מועד. לשמחתי, גיליתי שממש בכניסה למשרדי Waze יש מקום חנייה מסומן בכחול לבן ובצידו שלט מאיר עיניים, שמעניק חנייה בחינם לתושבי רעננה ולאורחים בעלי רכב היברידי.

הפקחים לא מתרשמים

מלא גאווה על תרומתי הירוקה לעולם, החניתי את רכבי ההיברידי ועליתי לביקור במשרדי Waze. לאחר פגישה מהנה עם אנשי החברה, ירדתי שמח וטוב לב לרכבי ויצאתי לדרכי. כשבועיים לאחר מכן הגיע אליי בדואר קנס חנייה מעיריית רעננה. מתברר שהפקחים ברעננה אינם מתרשמים מקבלת הפנים של העירייה לבעלי רכבים היברידיים.

לאחר דין ודברים עם מחלקת החנייה בעיריית רעננה, הוכחתי באמצעות מסמכים שונים שאכן אני הוא אני ורכבי הוא היברידי. ובשבוע שעבר זכיתי לקבל מכתב מעיריית רעננה, וזה לשונו:

"א.ג.נ., הריני להודיעך כי התובע העירוני, אפי יצחקי, עו"ד ב"כ היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שבחן את ערעורך החליט על ביטול דו"ח החניה שבנידון לפנים משורת הדין. להבא עליך להחנות את רכבך כחוק, ודו"חות כנגדך לא יבוטלו בעתיד בנסיבות אלו. בברכה, יונת אלחנתי, מנהלת רשות החנייה".

מכתבה של הגברת אלחנתי הותיר אותי נבוך. מבולבל משהו התקשרתי לעיריית רעננה, ואפילו הצלחתי להשיג את הגברת אלחנתי. סיפרתי לה על השתלשלות הדו"ח שלי ועל המכתב עליו היא חתומה. אני שמח לספר לכם, שהגברת אלחנתי הייתה אדיבה ביותר והתנצלה בנימוס.

לדבריה, המכתב שקיבלתי, נועד לעברייני חנייה מסוג אחר. עבור נהגים כמוני, יש במחשבי מחלקת החנייה מכתב שונה, מנוסח באופן ידידותי יותר, כמתבקש מהנסיבות. להערכת הגברת אלחנתי, אחת הפקידות במחלקה לחצה בטעות על המקש הלא נכון, מה שגרם להדפסת הנוסח המוטעה ולמשלוח המכתב השגוי אליי.

בלב שמח קיבלתי את התנצלותה של מנהלת רשות החנייה של רעננה. חיבתי לעיר נותרה בעינה. יש בה עובדי עירייה מנומסים, חברות היי-טק מרשימות, ובנוסף: ברעננה, הממתגת עצמה כ"פנינת השרון, עיר ירוקה", רכבים היברידיים חונים בחינם. לפעמים.