הראלי נמשך: עליות באירופה לאור נתוני מאקרו מפתיעים לטובה

אמון העסקים בגרמניה קפץ במפתיע בחודש יולי והכלכלה הבריטית התרחבה יותר מהצפוי ברבעון השני■ המשקיעים במתח לקראת חשיפת תוצאות מבחני הלחץ שנערכו לבנקים באירופה ■ סגירה חיובית באסיה

עליות השערים בבורסות אירופה, שפתחו את יום המסחר (ו') ביציבות, מתחזקות, על רקע קפיצה מפתיעה באמון העסקים בגרמניה ודו"ח שהראה כי ברבעון השני התרחבה הכלכלה הבריטת יותר מהצפוי. המשקיעים במתח לקראת חשיפת תוצאות מבחני הלחץ שנערכו לבנקים באירופה.

"סוף סוף הגיע היום לו ציפו כולם ובו נקבל את תוצאות המבחנים", אמר לבלומברג ג'יימס היוג'ס, אנליסט ב-CMC. "המבחנים ספגו ביקורת רבה, כשרבים העריכו שהם יהיו רחומים מדי".

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום כי רוב הבנקים צפויים לעבור בהצלחה את המבחנים, אך אין זו ערובה שהשווקים יקבלו זאת באופן חיובי, שכן הדבר תלוי ברמת הקושי של מבחני הלחץ; וזו, כמובן, עדיין לא ידועה. אם המבחנים לא היו קשים מספיק, ייתכן שהשווקים יראו זאת בעין לא יפה, ולהיפך.

מעט לאחר הפתיחה פורסם כי אמון העסקים בגרמניה בחודש יולי קפץ במפתיע, ומוסיף לראיות לגבי חוזקה של הכלכלה הגדולה ביותר במרחב האירו. המדד קפץ ל-106.2 נק' מ-101.8 נק' ביוני. כלכלנים צפו ירידה ל-101.5 נק'.

בתוך כך פורסם דו"ח שהראה כי ברבעון השני צמח התמ"ג בבריטניה ב-1.1%, בעוד שכלכלנים ציפו לעלייה של 0.6%.

כאמור, מניות הבנקים בולטות לקראת התוצאות. נציין את HSBC ואת סוסייטה ג'נרלה

מניות הטכנולוגיה מרכזות עניין גם כן. אריקסון דיווחה היום על זינוק ברווחי הרבעון השני, אך פספסה את צפי האנליסטים. לעומתה, ענקית הסלולר וודאפון דיווחה על גידול בהכנסות משירתים ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה, לאחר שהחלה להציע ללקוחותיה את ה-iPhone, בעוד שאנליסטים ציפו לירידה בהכנסות אלו.

עליות באסיה בעקבות וול סטריט

סגירה חזקה למדי אמש בבורסות וול סטריט, כמו גם דו"חות טובים של מיקרוסופט שפורסמו בתום המסחר, שלחה היום את השווקים באסיה לעליות שערים, כאשר מניות הבנייה ביפן ובקוריאה בלטו לחיוב לאור הדו"חות הטובים שהציגה אתמול קטרפילר האמריקנית.

הניקיי זינק 2.25% ל-9430.96 נק'; ההנג-סנג בהונג-קונג עלה 1.1% ל-225.63 נק'

אמש זינקו מדדי המניות בוול סטריט בשיעור של כ-2% ויותר, לאור נתונים טובים מהצפוי של מכירות הבתים הקיימים בחודש יוני וכן דו"חות כספיים טובים של קטרפילר, 3M וחברות ענק נוספות.

בראד גורדון, יועץ השקעות בבנק Macquarie האוסטרלי, אמר למרקטוואץ' כי הזינוק בשיעור של 91% ברווח הרבעוני של קטרפילר מסייע לשפר את הסנטימנט בשוקי העולם כולו. לדבריו, "קטרפילר הובילה את השוק לירידות במפולת הקודמת והם ממש סגרו פעילויות עוד ב-2007, ואילו כעת הם נראים יותר טוב".

כאמור, מניות הבנייה בלטו היום לחיוב בעקבות דו"חות קטרפילר. כך, למשל, עלתה מניית חברת יצרנית ציוד הבנייה Komatsu וגם מניית Hitachi Construction Machinery נסחרה בעליות של כ-3%.

הסנטימנט באסיה היה כל כך חיובי היום עד שהברוקרים ביפן הציבו פקודות קנייה לפני פתיחת המסחר בהיקף של 20.9 מיליון מניות - שיא חדש ל-2010.

בהונג קונג, מניות הבנקים הן אלה שהובילו את העליות בשוק, כדוגמת הבנק הבריטי HSBC , מניית China Construction Bank או Agricultural Bank of China (סימול בהונג קונג: 1288).