שווייץ מבקשת להסגיר אזרח ישראלי החשוד בגניבת יהלומים

האזרח, פליקס בן בוריס פרקופץ, חשוד בגניבת יהלומים בשווי כ-2.3 מיליון דולר מחברת סחר ביהלומים בז'נבה ■ בקשת ההסגרה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים ע"י המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה

שוויץ מבקשת מישראל להסגיר לידיה אזרח ישראלי בשם פליקס בן בוריס פרקופץ, החשוד בגניבת יהלומים בשווי של כ-2.3 מיליון דולר מחברת סחר ביהלומים בז'נבה; כך עולה מבקשת ההסגרה שהוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים על-ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

פרקופץ, נעצר אתמול על-ידי משטרת ישראל בביתו שבמרכז הארץ. מבקשת ההסגרה עולה כי הרשויות בשוויץ חושדות כי באפריל 2009 גנב פרקופץ, יחד עם אזרח ישראלי אחר המתגורר בבלגיה, בשם גיא ז'נלי, יהלומים בשווי של כ-2.3 מיליון דולר מהחברה השוויצרית אלדיאם.

לפי בקשת ההסגרה, פרקופץ, שהתגורר באותה עת בבלגיה, יצר קשר עם מנהלי אלדיאם בשם בדוי, ומסר להם שברצונו לרכוש יהלומים ולסחור בהם ברוסיה. לאחר שרכש את אמונם של בעלי החברה ולאחר שהזמינו לבקשתו את היהלומים, נפגשו פרקופץ וז'נלי עם שני מנהלי החברה, במשרדיה. פרקופץ בחן את היהלומים שהוצגו לו בזה אחר זה, אמור היה להכניסם לשקיקים שיונחו בתוך קופסה. פרקופץ והמוכרים הסכימו כי הקופסה תוכנס לכספת ותימסר לרוכשים רק לאחר העברת התשלום תמורת היהלומים, ימים ספורים לאחר מכן. יומיים לאחר הפגישה, משלא יצר פרקופץ קשר עם המוכרים, ומשלא ניתן היה להשיגו טלפונית, חשו בעלי החברה אל הכספת ומצאו כי היהלומים שאמורים היו להיות בשקיקים - הוחלפו בסוכריות.

חקירת משטרת שוויץ העלתה כי פרקופץ וז'נלי עזבו את המלון שבו שהו בז'נבה עוד בבוקר הגניבה, ומאוחר יותר עזב פרקופץ עם משפחתו גם את בלגיה בלי להותיר עקבות.

בהמשך אותר פרקופץ בישראל, והסתבר כי נכנס לארץ בזהות בדויה. ז'נלי נעצר בהולנד כבר בסוף שנת 2009, הוא הוסגר לשוויץ וממתין למשפטו שם.

בקשת ההסגרה הוגשה ע"י עוה"ד אביעד אליה וגלית גרינברג.