החינוכית משקיעה 40 מיליון שקל בלוח השידורים לשנת 2010

לגבי הביקורת על שכרו של דן מרגלית אומרת מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי: "זו לא מלחמה של החינוכית", אך צפויים שינויים בתוכנית "ערב חדש"

הטלוויזיה החינוכית משקיעה יותר מ-40 מיליון שקל בלוח השידורים של שנת 2010 - כך על-פי מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי.

במסגרת השינויים המתוכננים בלוח יועמק הקשר בין החינוכית לתוכניות הלימודים, יופקו תוכניות הכנה לבגרות, ותעלה תוכנית הכנה לצבא בהשתתפות צה"ל.

בתוך כך, השנה תופעל בראשונה תוכנית לימודים חדשה המבוססת על כל תכני החינוכית בכל גני הילדים בעיר חולון.

ויגודסקי התייחסה לראשונה בשיחה עם "גלובס" לביקורת המופנית כלפי הטלוויזיה החינוכית בכל הקשור להעסקת דן מרגלית.

לדברי ויגודסקי, "ההתקפה נגד מרגלית זו מלחמה שלא קשורה לטלוויזיה החינוכית, והיא נקלעה אליה. מרגלית מועסק בחינוכית על-פי כל כללי המינהל התקין".

עם זאת, ויגודסקי אישרה כי בקרוב ייעשה שינוי במתכונת התוכנית "ערב חדש", וכי תהליך חשיבה בנושא מתקיים בימים אלה. היא סירבה להתייחס לחלקו של מרגלית במתכונת החדשה של התוכנית, שעלתה לראשונה בימי מלחמת שלום הגליל ב-1982.

בין היתר נערכים בטלוויזיה החינוכית להעלות השנה חידון תנ"ך גם למבוגרים. כמו כן יעלו תוכניות חדשות, ובהן תוכנית חדשה בהגשתו של אמנון דנקנר בשם "פלאשבק". מדובר במעין פאנל הומוריסטי המתבסס על "יומני כרמל", בהתייחס לנושאים אקטואליים. בנוסף, יואב קוטנר יגיש מעין כיתת אמן בהשתתפות "האבות המייסדים" של המוזיקה הישראלית.

מי שסייע בעיצוב לוח השידורים, שיורכב לחלוטין מתוכניות מקור לילדים, מתוכניות אקטואליה, מוזיקה ותעודה, הוא אלדד קובלנץ.

"זה 15 שנה שלא היתה מעורבות כה עמוקה של החינוכית עם מערכת החינוך", אמרה ויגודסקי.