סלקום חתמה על חוזה המאפשר שירות חיוג על-פי שמות

מדובר בשירות של ‏NTTM‏ הישראלית, בו החיוג נעשה לפי אותיות כחלופה לחיוג מספרים ■ באופן זה יתאפשר לכל לקוח לבחור לעצמו שם חיוג - כל צירוף של אותיות, ספרות וסימנים ■ עלות שמירת השם: 1,280 שקל

‎‎חברת ‏NTTM‏ הישראלית חתמה על הסכם עם סלקום להפעלת השירות החדש שלה, בו החיוג נעשה לפי אותיות כחלופה לחיוג מספרים. כך יתאפשר חיוג על-פי שמות במקום מספרי טלפון.

סלקום היא המפעילה הישראלית הראשונה שתשתמש בטכנולוגיה, אשר צפויה להתחיל לפעול כבר במחצית הראשונה של שנת 2011.

‏הטכנולוגיה שפיתחה ‏NTTM‏ במשך כ-3 שנים מאפשרת, באמצעות הטמעתה בתוך כרטיסי ה-‏SIM‏ שבמכשיר, לקבל אותיות שחויגו ולשלוח אותן לרשת כאילו היו יעדי חיוג לכל דבר.

באופן זה יתאפשר לכל אדם פרטי או עסק לבחור לעצמו שם חיוג - כל צירוף של אותיות, שפה, ספרות וסימנים, וללא הגבלת אורך. למשל, בתי עסק יוכלו לבחור את שם העסק כשם חיוג, מה שיאפשר חיוג קליט יותר על-ידי לקוחותיהם.

‏חברת ‏NTTM‏ הישראלית, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות ואלגוריתמים לכרטיסים חכמים, נוסדה בשנת 2007 על-ידי מודי כידון, אסי רוטברט ויגאל ג'אק, יזמים ישראלים הפעילים בתעשיית ההיי-טק והפרסום.

‏במקביל לחתימת ההסכם עם סלקום ייפתח מחר (ד') הרישום המוקדם של שמות חיוג בישראל. לשם כך הוקם מרשם שמות החיוג הישראלי (מש"י) באתר אינטרנט ייעודי להגשת בקשות לרישום שמות, בכתובת: ‏www.icnr.org.il‏. ‏‎‎‏

עלות שמירת שם ברישום המוקדם היא 1,280 שקל, בעיקר לבתי עסק. בהמשך יתומחר השירות באופן שונה ללקוחות פרטיים.