גידול של 20% בהיקף הפרסום במגזר החרדי במחצית 2010

יפעת בקרת פרסום: בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את משרדי הפרסום בענף עם גידול של 46% ■ תנובה וקטגוריית הספרים מובילות את טבלאות המפרסמים והענפים המושקעים

בדומה לדירוג ההוצאה על פרסום במגזר הכללי, גם במגזר החרדי נרשמים סימנים המעידים על יציאה מהמיתון. במחצית הראשונה של 2010 נרשמו גידול בהיקפי האינצ'ים בעיתונות הדתית, שמניב גידול כספי של כ-20% בהוצאה לפרסום במגזר - כך עולה מדירוג חברת יפעת בקרת פרסום, מקבוצת יפעת, המפרסמת את סיכום דירוג הפרסום במגזר הדתי לתקופה שבין ינואר-יוני 2010.

משרד הפרסום בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום במגזר החרדי בפער ניכר עם גידול של כ-46% בהוצאה לפרסום. הלקוחות הגדולים של בולטון הם ספרי "אור החיים", קבוצת שטראוס ורשת שופרסל הפועלת במגזר הדתי תחת המותג "יש". מצטרפים חדשים לרשימה, שלא פרסמו במחצית המקבילה ב-2009, הם אופנת בגיר, סלקום, הנקל סוד, אלדן וקמפיין השקת הסניף החדש של איקאה בראשון-לציון.

את המקום השני בטבלה חולקים גל-אורן BSD, הצומח ב-42%, ופרסום אפיקים, הגדל ב-5%. עם לקוחותיו של גל-אורן BSD נמנים תנובה, קבוצת אגד וחוגלה-קימברלי. אפיקים מפרסם את סנו, בזק, שמרחיבה את טווח פעילותה עם חידון שמירת הלשון, פרסום לשיחות פנים ופרסום לטלכרד, ואת קבוצת אסם.

פרסום מימד, שבין לקוחותיו נמצאים החברה המרכזית למשקאות, סנו ויוניליוור ישראל, מתמקם במקום הרביעי עם גידול של 33%, בעיקר בזכות פרסום הגלידות של נסטלה, אקמולי של טבע ובניין שלם - עמותת דיור.

משרד הפרסום טריו במקום החמישי עם גידול של 60%, שחלק ניכר ממנו הוא תולדה של הגידול בפרסום של פרוקטר&גמבל, טרקלין חשמל, יוניברסל מוטורס ותמי 4.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "חוקי המשחק במגזר הדתי שונים, ומשרדי הפרסום הגדולים במגזר הכללי, שרק שניים מהם מתמקמים בעשירייה הפותחת, אינם שחקנים משמעותיים במגזר, הנשלט על-ידי משרדים המתמחים בתחום".

קטגוריית רשתות השיווק מתחזקת

בקטגוריית תתי-הענפים ממשיכה קטגוריית הספרים להתחזק ומובילה במחצית החולפת את הטבלה. ההוצאות "פלדהיים" ו"אור החיים" מנהלות מלחמה פרסומית עזה שעולה בקנה אחד עם הגידול במספר הסניפים שלהן.

במקום השני ממוקמת קטגוריית הארגונים והעמותות, שחזרה לפרסם בהיקפים גדולים בארץ, וזאת לאחר סיום המשבר הכלכלי, במהלכו ריכזה מאמצים לגיוס תרומות בחו"ל.

קטגוריית רשתות השיווק גדלה בכ-40% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. בשונה מהפרסום במגזר החילוני, מאופיינת קטגוריה זו במגזר הדתי בתחרות בין הרשתות לחנויות הפרטיות.

קטגוריית מוצרי החשמל ממוקמת במקום הרביעי עם גידול של כ-60%, תוך שהיא מנסה להתחרות על לבם של אלפי הזוגות הצעירים הנישאים בכל שנה במגזר וזקוקים לסל מוצרי חשמל.

תתי-ענפים שבלטו ב-2009 והנמיכו השנה את ההשקעה הפרסומית הם קופות-החולים והבנקים. לעומת זאת, קטגוריות חדשות שנכנסו בחציון החולף לטבלה הן ביגוד ודיור.

תנובה וסנו מובילות

תנובה היא המפרסמת הגדולה במגזר הדתי במחצית הראשונה של 2010. החברה מכפילה את תקציב הפרסום שלה ומשיקה שפה תקשורתית חדשה לקו מוצריה, באמצעות משרד הפרסום גל-אורן BSD, תחת הסלוגן: "לגדול בבית למהדרין זו חוויה".

סנו, שפרסמה באמצעות משרד הפרסום אפיקים את סנו אנטי קאלק, סנו רהיט, סנו מקסימה, סנו ריצפז ועוד, ממוקמת במקום השני.

ספרי "אור החיים", שכאמור נמצאים בתחרות הולכת וגוברת מול פלדהיים, משלשים באמצעות בולטון פוטנציאל את ההשקעה הפרסומית שלהם.

את המקום הרביעי בטבלה חולקות קבוצת שטראוס והוצאת פלדהיים. שטראוס פרסמה באמצעות בולטון פוטנציאל את הגבינות שלה, גלידות קרמיסימו, שוקו יטבתה, קפה טורקי, אצבעות שוקולד פרה ועוד.

במקום השישי נמצאת קבוצת אסם, שמכפילה בחציון הראשון של 2010 את ההוצאה לפרסום שלה באמצעות פרסום לטבעול, גלידות נסטלה, פסטה ושקדי מרק.

מפרסמת דומיננטית נוספת בחציון החולף היא פרוקטר&גמבל עם גידול של 154% בתקציב הפרסום שלה.

11
 11