ראש חטיבת הטכנולוגיה בבנה"פ מסיים את תפקידו בתום עשור

הבנק יקים ועדת איתור מצומצמת בראשות ראש חטיבת משאבי אנוש, אפרת יעבץ, כדי לבחור מחליף לדוד לוזון ■ עלות ה-IT של בנק הפועלים היתה 809 מיליון שקל ב-2009

דוד לוזון, משנה למנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיה ומחשוב בבנק הפועלים, יסיים את תפקידו לאחר עשור. חוזה ההעסקה של לוזון מסתיים במארס הבא, והוא ביקש שלא להאריכו. הבנק יקים ועדת איתור מצומצמת בראשות ראש חטיבת משאבי אנוש, אפרת יעבץ, כדי לבחור מחליף ללוזון. נוסף על כך ישכור הפועלים חברת השמה והד-האנטר כדי לסייע בבחירת המחליף. כך נודע ל"גלובס".

בסדר העדיפויות של מנכ"ל הפועלים, ציון קינן, המועמד לתפקיד צריך להיות אדם עם יכולת ניהולית גבוה, ורק אחר כך יגיע הצד המקצועי. זאת, הואיל ומטה חטיבת המחשוב נחשב חזק ומקצועי מאוד. עם השמות שעלו נמנה זה של רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות מידע בישראכרט מ-2005. זרצקי הוא אלוף-משנה במיל', ובתפקידו האחרון בצבא שירת כראש יחידת המחשב של אכ"א (ממכ"א).

מועמד פנימי אחר הוא לוי הלוי, מנהל אגף בחטיבה, ולשעבר מנכ"ל מל"מ-תים. שמות נוספים שעולים כמועמדים הם אבי כוכבא, מנהל מגזר הביטחון של HP ישראל, ושלמה שמאי - כיום מנהל מערכות המידע של הפניקס. שמאי עבד במשך 27 שנה בבנק הפועלים, ותפקידו האחרון היה מנהל אגף פיתוח תוכנה.

הכי גבוה, אחרי השכר

ראש חטיבת המיחשוב של בנק הפועלים שולט על אחד מתקציבי ה-IT הגדולים בישראל. עלות ה-IT של בנק הפועלים היתה 809 מיליון שקל ב-2009. הפועלים השקיע 544 מיליון שקל בחומרה ובתוכנה (לרבות עלויות שכר שהוונו). ההוצאה הישירה על מחשוב למעט משכורות, היוון ופחת, היתה 265 מיליון שקל - עלייה של 9.5% בהשוואה ל-2008.

הוצאות ה-IT הן סעיף ההוצאות השני בגובהו במערכת הבנקאית אחרי שכר העובדים. הבנקים מפעילים אתרי אינטרנט מתקדמים המאפשרים ביצוע פעולות רבות - החל במסחר בניירות ערך וכלה בניהול חשבון עו"ש. כמו כן, כל הנחיה רגולטורית חדשה מחייבת את הבנקים להיערך מבחינת מערכות המחשב. אלוף-משנה במיל' לוזון הגיע לבנק מצבא הקבע, שם שירת במשך 23 שנה ופיקד על יחידת מחשב.