סלקום דורשת להתחבר לרשת של בזק: "רק כך ניתן להתחרות"

בהופעה בפני ועדת חייק טענה החברה כי זו הדרך היחידה לקיים תחרות אפקטיבית בשוק הנייח ■ סלקום: "המודלים האחרים לא יעילים ואין בהם רווחיות"

חברת סלקום דורשת להתחבר לרשת התקשורת החדשה של בזק כדי שתוכל להתחרות בצורה אפקטיבית בשוק הטלפוניה הנייחת. כך עולה מעמדת החברה כפי שהוצגה אתמול (ד') בוועדת חייק, שתפקידה לקבוע ולפקח על תעריפי בזק. סלקום דורשת להתחבר לארונות התקשורת החדשים שפורסת בזק במסגרת פרויקט ה-NGN שלה, בטענה שרק כך תהיה תחרות אפקטיבית בשוק הנייח. לטענתה, במודל הקיים היום (VOB - טלפוניה על גבי הפס הרחב) אין סיכוי להרוויח, והתחרות לא תתפתח.

בדיון בוועדה השתתף גם עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, שהגיע על מנת ללוות את נציגי החברה, אך את עיקרי הדברים נשא סמנכ"ל הרגולציה, איתמר ברטוב.

הטיעון המרכזי של סלקום הוא שהתנאים בשוק התקשורת הנייחת חייבים להיות דומים לשוק הסלולר. דהיינו, אם המדיניות של משרד התקשורת היא שחייבים להכניס מתחרים חדשים במודל של MVNO - מפעילים חדשים שירכבו על רשת הסלולר (בכפייה) - הרי שגם את רשת בזק החדשה יש לפתוח ולאפשר למתחרים נגישות לארונות התקשורת שלה (ארונות המחליפים את המרכזיות הישנות והקרובים יותר ללקוח).

"בזק מפלה לקוחות"

סלקום שמה דגש על כך שאילו לא היו כופים עליה שחקני MVNO, היא לא היתה מעלה דרישה זו. הרעיון של סלקום הוא להתחבר באמצעות סיבים אופטיים שלה או סיבים שתחכור מבזק או מכל ספק אחר, ובאמצעותם להגיע לארונות התקשורת החדשים של בזק. מארון התקשורת רוצה סלקום לחכור את התיול (קווי הנחושת שבאמצעותם מגיעים שירותי התקשורת לבתים) לבית המנוי ולספק לו שירותים בצורה עצמאית. היות שסלקום אינה מונופול, היא לא מחויבת לספק את השירותים בכל מקום בארץ. במילים אחרות, במודל שסלקום רוצה להנהיג יתאפשר לה, למשל, לספק שירותי וידאו, שיינתנו רק באזורים שבהם יש להם ביקוש, כלומר במרכז הארץ.

סוגיה נוספת שהעלתה סלקום נוגעת לנושא התמסורת שבזק מספקת. לטענתה, חייבים להכריח את בזק לא להפלות בין לקוחות. כלומר שבזק תהיה מחויבת לספק שירותי תמסורת לכל לקוח, בין שמדובר בבעל תשתיות או בין שבשחקן חסר תשתיות ושהוא גורם תחתרותי. החברה הדגישה שטרם החליטה אם תיכנס לשוק הפרטי, אך הסבירה שתנאים אלה הכרחיים לקיום תחרות בשוק הנייח, כיוון שהמודלים האחרים לא יעילים ואין בהם רווחיות.