גוגל לא מוותרת לפייסבוק: קונה את Jambool בכ-55 מיליון ד'

גוגל רכשה את חברת Jambool, המספקת תוכנות למפתחות משחקי הרשת שמאפשרות לנהל תשלומים וירטואלים ■ ה-Social Gold Platform של ג'מבול מתחרה עם פייסבוק קרדיט, מערכת התשלומים הוירטואלית של הרשת החברתית

גוגל לא מתכוונת לוותר לפייסבוק על התחום החם ביותר כיום - תשלומים וירטואלים ברשת. גוגל רכשה את חברת Jambool, המספקת תוכנות למפתחות משחקי הרשת שמאפשרות לנהל תשלומים וירטואלים. ה-Social Gold Platform של ג'מבול מתחרה עם פייסבוק קרדיט, מערכת התשלומים הוירטואלית של הרשת החברתית. ג'מבול מהווה בכך חלק ממאמציה של גוגל לבנות רשת חברתית עצמאית שתספק גם את האפשרויות של תשלומים וירטואליים.

התנאים לעסקה לא פורסמו, אך אתר הבלוגים הטכנולוגיים, טקראנץ', אשר דיווח על העסקה בשבוע שעבר, העריך את העסקה ב-55 מיליון דולר ותשלומים עתידיים נוספים של כ-20 מיליון דולר.

מייסדי ג'מבול שהם יוצאי חברת אמזון, המנכ"ל ויקאס גופטה וה-CTO של החברה, רזה חוסיין, דיווחו על העסקה ביום ו' באתר החברה אשר הוקמה כסטארט אפ בשנת 2006 תחת ההגדרה: מפתחת מוצרים שמאפשרים לאתרי אינטרנט ליצור ולנהל כלכלות וירטואליות, כולל מטבעות וסחורות וירטואליות. המייסדים דיווחו באתר כי במחצית הראשונה של 2010, יותר מהכפילה את היקף התשלומים שניהלה בכל שנת 2009.

בהצהרה שפורסמה במייל אמרה גוגל כי ג'מבול "תעזור לחברה לפתח את האפשרויות להגדלת ביצועי תשלומים בתחומי הסחורות הדיגיטליות והתכנים".

גוגל, ענקית מנועי החיפוש הקליפורנית רכשה לאחרונה גם את יצרנית המשחקים החברתיים Slide, בנוסף משקיעה החברה ביצרנית משחקי הרשת Zynga.