נמשכת המלחמה באתרי הימורים: המשטרה שלחה צווי חסימה

הצווים שנשלחו ל-012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, שתוקפם מוטל בספק, באו במקום הבקשה המקורית של המשטרה לחסום אתרי הימורים בלתי חוקיים - בקשה שלא מולאה ע"י הספקיות

‎‎משטרת ישראל שלחה צווים לחברות 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, והורתה להם לחסום את הגישה לאתרי הימורים בלתי חוקיים. ככל הנראה גם בזק בינלאומי תתבקש לחסום את הגישה לאתרים הימורים אסורים.

‏הצו, שתוקפו מוטל בספק, בא במקום הבקשה המקורית של המשטרה לחסום אתרי הימורים בלתי חוקיים. בקשה זו לא מולאה על-ידי הספקיות, בטענה כי סמכותה של המשטרה להורות על דבר כזה מוטלת בספק. בעקבות הצו החלה סמייל לחסום את האתרים, וכך גם נטוויז'ן.

‏‏חלק מהאתרים הם אתרים בבעלותם של ישראלים הממקמים את האתר לכאורה מחוץ לישראל, כדי להימנע מבעיות מול המשטרה. הדרך שבחרה המשטרה לחסום את האתרים הבלתי חוקיים היא כנראה אחת הדרכים האפקטיביות להגיע לאתרי הימורים לא חוקיים. עם זאת, השאלה אם החסימה תמנע את שימוש בתוכנה נותרת בעינה.

היקף ההימורים הלא חוקיים באינטרנט מוערך במיליארדי שקלים. אתרי ההימורים הלא חוקיים בדרך-כלל מעניקים חלק גדול יותר מרווחיהם לזכיות מאשר גופים רשמיים, כמו הטוטו והפיס, ומכאן האטרקטיביות שלהם. הטוטו והפיס בישראל מאמינים כי אכיפה של איסור על הימורים לא חוקיים תביא לכך שחלק ניכר מכספים אלה ימצא את דרכו להימורים דרכם, אך כלל לא בטוח שזה אכן המצב.

‏‏מנטוויז'ן נמסר בתגובה: ‏"013 נטוויז'ן קיבלה את הצו. החברה פועלת כחוק ותפעל על-פי הוראותיו".

מסמייל נמסר בתגובה: "012 סמייל קיבלה הוראה ממפקד מחוז תל-אביב, ניצב שחר איילון, להגביל גישה לאתרים המשמשים להימורים. 012 סמייל פעלה בהתאם להוראה זו, ובמקביל תעתור מחר לבית המשפט לצורך בחינת ההוראה". ‏‎‎‏