הקיץ החם בהיסטוריה: 60 מעלות בים המלח, השיא עוד לפנינו

קיץ 2010 הוא הקיץ החם ביותר בהיסטוריה עם עומסי חום קיצוניים במיוחד ■ אל תאמרו נואש - כי החל מיום ראשון הטמפרטורות חוזרות לשפיות

היה לכם חם? השיא עוד לפנינו: אתמול הורגש עומס חום כבד במיוחד בכל הארץ, עם טמפרטורות שבחלק מהאזורים הגיעו בשילוב אחוזי הלחות ל-50 מעלות. עם זאת, מתברר ששיא החום של השבוע צפוי לנו רק היום - ומיד אחריו נרגיש הקלה בעומס החום כשהטמפרטורות תחזורנה להיות "שפויות".

שיא השרב צפוי להיות מורגש בעיקר בהרים, כשבפנים הארץ צפוי להיות בעיקר הביל ולא נעים. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי עומס החום יהיה כבד עד קיצוני. שיא החום יורגש בים המלח, שם ירגישו המתרחצים כמו ב-60 מעלות ביום ו-35 בלילה.

באזור הצפון ינועו הטמפרטורות סביב ה-42 מעלות בקצרין, 43 בקריית שמונה, 44 בטבריה ו-36 בחיפה והכרמל. באזור המרכז יצטרכו התל אביב שבינינו לסבול ב-34 מעלות, אבל אין להם מה לקנא בעמיתיהם בירושלים, שם תתקרב הטמפרטורה בצעדי ענק ל-40 מעלות. בדרום, כרגיל, יגיעו הטמפרטורות באילת עד ל-47 מעלות ויתקרבו לטמפרטורת השיא אי פעם בעיר הדרומית.

החזיקו מעמד - ההקלה בדרך

המספרים לא משקרים - קיץ 2010 הוא ככל הנראה החם ביותר בהיסטוריה, כך לפחות נראה מהנתונים עד עכשיו. מדובר בקיץ שאפילו זקני 1956, שהייתה התקופה החמה ביותר בשנות ה-50, לא זוכרים. על פי הנתונים, שיא החום מגיע בערך פעם ב-15-20 שנה. כך, התקופה החמה ביותר עד עכשיו הייתה ב-1998, לפניה ב-1977 ואז ב-1956.

ולמרות הכל, בין אגל זיעה אחד לשני, אפשר להתנחם בכך שאם נשרוד את השרב הכבד מחר, החל מיום שבת נרגיש הקלה משמעותית בטמפרטורות. מראשון עד שלישי יחזור מזג האוויר בהדרגה לשפיות, עם הקלה קלה בראשון ובשלישי - חזרה לטמפרטורות שקרובות מאוד לעונה, אבל עדיין חם.