"איומי הפיטורים בחברות הסלולר מקוממים ותלושים מהמציאות"

המועצה לצרכנות: כחלון צריך להיצמד להמלצה המקורית של NERA - קישוריות בסך 4.14 אגורות ■ "הציבור ניזוק ב-2.2 מיליון שקל בכל יום כתוצאה מדחיית ההחלטה"

‎‎לקראת ההחלטה הסופית בדבר גובה תעריפי קישור הגומלין בסלולר (קש"ג), פנתה המועצה לצרכנות לשר התקשורת, משה כחלון, וביקשה ממנו להיצמד להמלצות המקוריות של חברת הייעוץ ‏NERA‏ ששכר המשרד, לפיהן העלות היא 4.14 אגורות בלבד.

לדברי המועצה, נדמה כי הפרסומים בכלי התקשורת מעידים על כוונה להעמיד את תעריפי הקש"ג על 5 אגורות ב-2014 - כך שלמעשה ההפחתה הראשונה תביא לכך שהמחיר יהיה גבוה יותר מההמלצה המקורית של ‏NERA‏.

לדברי מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אין לדחות את ההחלטה בנושא משום שלפי חישובי חברת ‏NERA‏, הציבור משלם כיום דמי קישוריות הכפולים פי שישה מעלות השירות; והחיסכון שהציבור אמור להפיק מהפחתת התעריפים עומד על כ-800 מיליון שקל לשנה. מכאן כי הציבור ניזוק ב-2.2 מיליון שקל בכל יום כתוצאה מדחיית המועד לקבלת החלטת המשרד.

‏הזדמנות להביע עמדה

‏‎‎לדברי פלג, קבלת החלטה השונה באופן קיצוני מההמלצה המקורית של חברת ‏NERA‏, מצריכה פרסום התחשיבים החדשים של ‏NERA‏ והשלמת הליך השימוע על מנת לתת לארגוני הצרכנים הזדמנות נאותה להביע את עמדתם.

פלג הוסיף כי האיומים של חברות הסלולר - לפיהם הן ייפגעו מההפחתה ואף ייאלצו לפטר אלפי עובדים - מקוממים ותלושים מהמציאות, שכן רמת הרווחיות בענף הסלולר מגיעה לממדים שאין להם אח ורע בתחום השירותים ועומדת על שיעור של 37% מההכנסות, ועל-פי דו''ח ‏‏NERA‏, רווחיות כזאת היא מהגבוהות בעולם. ‏‎‎‏