החרדים מגיעים לאבי ניר: ידרשו את ביטול גמר "כוכב נולד"

"ועדת הרבנים למען קדושת השבת" מתכננת להיפגש השבוע עם מנכ"ל קשת ועם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ■ קשת: "קיימת מחויבות מלאה מצד כל הצדדים שלא לפגוע בשבת"

חברי "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" מתכננים להיפגש השבוע עם מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, ותדרוש ממנו לבטל את גמר התוכנית "כוכב נולד" שצפוי להתקיים במוצ"ש הבא בירושלים. כמו כן ייפגשו הרבנים עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ויעלו בפניו דרישה דומה.

העיתון החרדי "יתד נאמן" מדווח כי ועדת הרבנים קיימה "אסיפה דחופה" על מנת לדון בדרכים להביא לביטולו או לדחייתו את המופע, שאמור להיערך במוצאי שבת סמוך לעיר העתיקה בזמן אמירת סליחות, ימים ספורים לפני ראש-השנה.

עוד נמסר מהוועדה כי בהתאם להתפתחויות בפגישות, יתבקשו גדולי ישראל לקבל הכרעה בנושא ולהתוות את המשך דרכי הפעולה על מנת למנוע חילול שבת.

בזכיינית ערוץ 2 התחייבו בעבר כי ימנעו חילול שבת, וכי כל החזרות למופע יתקיימו ביום חמישי. עוד אמרו שם כי לא יאפשרו כניסת קהל בטרם תצא השבת. עם זאת, בקשת סירבו לבטל את האירוע.

"הדוברים באסיפה", כותב העיתון החרדי, "הביעו את כאבם נוכח התנהלות ראש העירייה, המנסה להביא ציבור חילוני לירושלים על-ידי קיום אירועים שונים המנוגדים בתכלית לרוח התורה, ועתה גם כרוך הדבר בחילול שבת המוני".

מקשת נמסר כי לא ידוע להם על פגישה כזו שנקבעה. יחד עם זאת, בזכיינית מזכירים כי שידור הגמר יחל רק לאחר צאת השבת. כל ההכנות והחזרות לקראתו יתקיימו עד לכניסת השבת, ולא תתבצע במהלכה כל עבודה במתחם הגמר, בדומה לאירועים רבים אחרים המתקיימים בבריכת הסולטן במוצ"ש. "קיימת מחויבות מלאה מצד כל הצדדים שלא לפגוע בשבת", נמסר מהזכיינית.