מנכ"ל יבואנית LG: טלפון מבוסס אנדרואיד ראשון שלנו בישראל

אבי ישראל בראיון בלעדי ל"גלובס": "המוטיבציה שלנו כרגע היא להגיע כמה שיותר מוקדם למכשירים בכל רמות המחירים"

שוק מכשירי הטלפונים הסלולריים מאופיין במספר מוגבל של שחקנים בישראל. השלישייה הפותחת כוללת את החברות: נוקיה, סמסונג וסוני אריקסון, כשמאחוריהן נמצאות: אפל, RIM (יצרנית הבלקברי), מוטורולה, HTC וגם LG. האחרונה, מדורגת במקום השלישי בעולם, אולם עד לפני כשנה היא תפסה בישראל רק כ-2%-3% מהשוק המקומי.

במשך שנים היה שייך הזיכיון לשיווק הטלפונים הסלולריים של LG בישראל בידי חברת מיני ליין. אך ב-1 בספטמבר 2009 החליטו במטה החברה בדרום קוריאה שהגיע הזמן להחליף ידיים. הסיבה להעברת הזיכיון הייתה נעוצה, בין השאר, בחוסר ההצלחה של מיני ליין להביא לישראל מגוון מכשירים גדול ולמכור אותם אצל שלוש המפעילות הסלולריות.

במקום זה, מיני ליין הייתה עסוקה בהבאת מכשירים ברמות נמוכות יחסית ומכירתם בעיקר דרך פלאפון, שהסתמכה על טלפונים הפועלים בטכנולוגיית CDMA על גבי הרשת הסלולרית הישנה שלה.

מי שקיבלה לידיה את זיכיון יבוא המכשירים היא חברת ברימאג תקשורת. בראיון ראשון ל"גלובס", מספר המנכ"ל אבי ישראל על השנה הראשונה בשוק ועל השאיפות להפוך לשחקן משמעותי יותר בישראל.

לא רק פלאפון

כניסתו של ישראל לתפקיד התאפיינה בהחלטה לשנות אסטרטגיה ולהתאימה למציאות אותה שבמיני ליין לא השכילו כנראה להבין. "ברגע שיצאנו לדרך החדשה, פנינו לשלושת המפעילות על מנת לבצע שיתוף פעולה מלא איתם באסטרטגיה החדשה שלנו", אומר ישראל.

"מה שאפיין את LG לפני כניסתי לתפקיד היא שהחברה הייתה משיקה בסלקום ובפרטנר מכשיר אחד במשך תקופה ארוכה ואז נעלמת לתקופה מסוימת. לא הייתה רציפות בהשקות. זאת, בניגוד למצב ברשת הישנה של פלאפון, שם LG הייתה שחקן משמעותי עם השקות רציפות".

הספתח החל בחודש אפריל השנה, כשברימאג תקשורת השיקה בארץ מכשיר של LG בשם "פופקורן", שפנה יותר לקהל הצעיר עם סליידר, נגן מוזיקה, מצלמה באיכות 1.3 מגה פיקסל ועוד מספר יכולות בסיסיות. במקרה הזה, LG הצליחה למכור את המכשיר אצל שלוש המפעילות, כך שמדובר מבחינתם בהצלחה.

ביולי השיקה החברה את דגם ה- Cookie Plus בעל מסך מגע, יכולות של עבודה על מספר יישומים במקביל וחיבור לתיבת המייל. כאן כבר מדובר במכשיר ברמה גבוהה יותר מזו של "פופקורן", כשהוא הושק גם בפרטנר וגם בסלקום. "ההשקה של הקוקי פלוס מראה על יצירת רציפות מבחינתנו בהשקות", אומר ישראל.

תחרות קשה בשוק הפרימיום

"המוטיבציה שלנו כרגע היא להגיע כמה שיותר מוקדם למכשירים בכל רמות המחירים, אבל אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. קשה, למשל, להיכנס לשוק הפרימיום", מודה ישראל. ואכן, עבור LG, המצב בקטגוריה הזו מעט בעייתי. המפעילות מנסות לדחוף יותר את האייפון, אליו הם התחייבו לכמויות מכירה גבוהות, ואת דגמי הבלקברי, שאותם הן מייבאות בעצמן. גם הטלפונים של מוטורולה ו-HTC משווקים חזק בקטגוריה הזו.

"יותר קל לנו להיכנס לשוק של המכשירים הזולים וזה מה שעשינו עד עכשיו. אולם, אני מאוד מקווה שאנחנו נשיק את הטלפון החכם הראשון שלנו בארץ עד סוף השנה, כשהוא יגיע עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד", אומר ישראל. עכשיו רק נותר לראות כיצד LG תצליח להשתלב בסקטור ועד כה ברימאג תתעלה על קודמתה והאם תצליח לדחוף לישראליים את מותג הטלפונים הסלולריים השלישי בעולם.