"עוד בחיינו תהיה ישראל מדינה ערבית עם מיעוט יהודי"

האימאם האמריקני מאחורי היזמה להקים "מרכז איסלמי" בגראונד זירו: תלמדו מהנביא מוחמד, שהתפשר עם הכופרים ואחרי עשר שנים גבר עליהם

האימאם האמריקני פייסל עבדל ראוף, הרוח החיה מאחרי היזמה להקים מסגד במרחק קצר מגראונד זירו, בדרום מנהטן, מציג עצמו כמוסלמי מתון, ששואף למצוא מכנה משותף בין הדתות ולחשוף את האמריקנים למהות האמיתית של האיסלאם. את המסגד המתוכנן הוא מציג כסמל לפיוס ואחווה. אך וול סטריט ג'רנל חושף היום (ד') התבטאויות של האימאם, שמציגות אותו באור קצת שונה.

במכתב למערכת "ניו יורק טיימס", שפורסם ב-27 בנובמבר 1977, מגיב האימאם על ביקורו ההיסטורי של אנאוואר סאדאת בישראל וקורא למוסלמים "לתת צ'אנס לשלום". אך הוא מוסיף: "לאחיי הערבים אני אומר: לימדו מהנביא מוחמד... לאחר מלחמה עם הכופרים ממכה, שנמשכה שנים רבות, הוא נענה לדרישותיהם באמנת חודאיביה, דרישות שעמיתיו הקרובים ראו כמשפילות ביותר. ועם זאת, השלום נהפך לנשק היעיל ביותר נגד הכופרים".

האימאם מתייחס לשנת 628, שבה הכריז מוחמד על הפסקת אש בת עשר שנים עם ה"כופרים" במכה, למרות שמוסלמים רבים ראו בכך תבוסה. אך מוחמד ניצל את התקופה הזו להתחמש מחדש ובסופו של דבר כבש את מכה והכניע את כופריה. האימאם אומר איפוא במכתבו, שצריך לראות באור זה גם את עלה הזית שהושיט סאדאת לישראל.

"מיעוט יהודי"

והאימאם מחזק את טיעונו במילים האלה: "בשלום אמיתי, בלתי אפשרי שמדינה יהודית טהורה תוסיף להתקיים בפלסטין... בשלום אמיתי, עוד בימי חיינו, ישראל תיהפך למדינה ערבית נוספת, עם מיעוט יהודי".

כשביקש "וול סטריט ג'ורנל" מהאימאם להגיב על המכתב, הוא אמר: "זה משעשע שעיתונאים נוברים אחרי מכתבים למערכת שכתבתי לפני יותר מ-30 שנה, כאשר הייתי אדם צעיר... כשאני חוזר וקורא מכתבים אלה עתה, אני רואה שהם משקפים את הדברים שהעסיקו אותי תמיד, ובהם שאיפה למצוא פתרונות של שלום לישראל. זה העסיק אותי בשנים שחלפו מאז ועבדתי קשה על מציאת פתרונות אלה".

אין זו הפעם הראשונה שהאימאם משמיע הצהרות שנויות במחלוקות. אחרי פיגועי הטרור ב-11 ספטמבר 2001, הוא כינה את ארה"ב כ"שותפה לפשע" והכריז שאוסמה בין לאדן הוא "מתוצרת אמריקה", בראיון לתכנית "60 דקות", בסי.בי.אס. הוא אף סירב להגדיר את חמאס כארגון טרור".

המחלוקת על התכנית להקמת המסגד רחוקה מלדעוך והיא נהפכה כלי נשק יעיל בידי מועמדים רפובליקניים רבים שמבקשים להדגיש את ה"פטריוטיות" שלהם באמצעות התנגדות להקמת המסגד ליד גראונד זירו. ועם זאת, ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, רפובליקן, הוא אחד מהתומכים הגדולים במיזם. גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע תמיכה בתכנית, אך הוא עשה זאת רק פעם אחת. חשיפת המכתב הישן של האימאם עשויה לספק תחמושת חדשה למתנגדים.