יוסי מימן הסכים להעניק לערוץ 10 "פטור" מהחרמת שעון החורף

(עדכון) - קודם לכן הורה מימן ל-012 וגדות להחרים את שעון החורף בישיבותיהן - אך לעבור לשעון חורף בכל הנוגע לטיפול בלקוחות ■ ובינתיים בגבעתיים: הצעה לאזור זמן אלטרנטיבי

למרות המחאה הציבורית חסרת התקדים שנרשמה למהלך המעבר לשעון חורף השנה, הלילה הוזזו השעונים: בשעה 02:00 לפנות בוקר הוזזו מחוגי שעון ישראל שעה אחת לאחור, לשעה 01:00, ובכך נכנס לתוקפו שעון החורף.

תקופת שעון הקיץ נמשכה השנה 170 ימים. מתנגדי המעבר לשעון חורף טוענים כי הדבר גורע עשרות מיליוני שקלים מקופת המדינה, בשל צריכת האנרגיה העולה בגלל שעות היום המתקצרות.

שעון הקיץ ישוב לתוקפו ב-1 באפריל 2011, ובשנה הבאה יימשך 185 ימים, עד 2 באוקטובר 2011.

הסערה סביב המעבר לשעון חורף קיבלה ביטוי רב משתתפים: נכון לאתמול בלילה (מוצ"ש) חתמו 226 אלף איש על עצומה להחרמת שעון החורף. שאיפת המארגנים היתה להגיע ל-300 חותמים.

השעון אמנם הוזז באופן רשמי, ואולם, יש כאלה שמתעקשים לנהוג כאילו לא הוזז. בגלי צה"ל דווח כי איש העסקים יוסי מימן הורה להנהלות החברות בקבוצת מרחב שבשליטתו, ביניהן 012 סמייל וגדות מיכליות, להמשיך לפעול בהתאם לשעון הקיץ.

מרחב הודיעה גם כי הנהלת הקבוצה והחברות יפעלו אמנם לפי שעון הקיץ, אולם השירות ללקוחות לא ייפגע וייתן בהתאם לשעון החדש, "על מנת שהלקוחות ימשיכו לקבל את שירות הלקוחות האיכותי לו הם רגילים". כמו כן, העבודה בשעון קיץ לא תחול על עובדים במקומות שבהם נסיבות אישיות לא מאפשרות זאת - מטעמי דת, ילדים במוסדות חינוך וכיו"ב.

ומה בנוגע לערוץ 10 שבשליטת מימן? "טרם הוחלט כיצד ישפיעו החלטות הקבוצה על לוח השידורים בערוץ 10, אך נפעל באופן שייטיב עם מאות אלפי צופי ערוץ 10 ולא יפגע בהם חלילה", מסרה הקבוצה.

עם זאת, מאוחר יותר היום התבררו הדברים. מימן אכן לחץ להחרים את שעון החורף, אך שוכנע על-ידי הנהלת ערוץ 10 שלא לנקוט בצעד כזה.

מערוץ 10 נמסר: "לאור הנחייתו של יו"ר הדירקטוריון קיימה הנהלת הערוץ דיון בעקבותיו והגישה את המלצתה שלא להחיל את ההנחיה הזו על ערוץ 10, לאור הפגיעה האפשרית בציבור הצופים. יוסי מימן, יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, קיבל את השיקול המקצועי שהוצג בפניו והחליט שלא להחיל את הנחייתו בעניין שעון החורף על ערוץ 10".