איזי אנרגיה במו"מ לרכישת 10% מרשיון "גל" הגובל ב"לוויתן"; המניה טסה היום 145% במחזור ענק

(עדכון) - המניה זינקה היום בבורסה ללא כל הודעה מצד החברה - אלא על רקע גל שמועות בשוק כי החברה מתעתדת להיכנס לעסקי הנפט והגז ■ מאוחר יותר אישרה החברה את הפרסום וכך גם עשתה רציו - הצד המוכר בעסקה ■ איזי אנרגיה פתחה את הבוקר בשווי של 64 מיליון שקל, וסיימה אותו ב-150 מיליון שקל

בועת הגז והנפט רותחת: לאחר זינוקים מרשימים של ספן ביומיים האחרונים, הגיע, כנראה, תורה של איזי אנרגיה . ל"גלובס" נודע, כי החברה במו"מ.

מניית החברה, בראשותו של אלי זהבי, רשמה זינוק חד בשערה במחזורי מסחר חריגים. זאת, בעקבות גל שמועות בשוק לפיהן גם איזי אנרגיה מתעתדת להיכנס לקלחת הרותחת של עסקי הנפט והגז. לאחר סגירת המסחר בבורסה נודע ל"גלובס", כי החברה מנהלת מו"מ לרכישת 105 מרישיון חיפושי הגז "גל", הגובל בחלקו הצפוני-מזרחי במבנה "לוויתן".

ברישיון "גל" שותפות גם רציו והזדמנות ישראלית . ההיתר כולל שטח של 1.77 מיליון דונם, הממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. השטח משיק בחלקו הצפוני לשטחי הרישיונות בהם נמצא מבנה "לוויתן".

נציין כי לאחר סגירת המסחר אישרו איזי אנרגיה ורציו בהודעות לבורסה את דבר קיום המו"מ ביניהן.

מדובר, כאמור, במו"מ בלבד ולא בטוח שהוא יבשיל לכדי עסקה, אך בימים טרופים אלה כל שביב מידע או שמועה בסקטור הנפט והגז מספיקים כדי להקפיץ מניות בעשרות ומאות אחוזים.

הצהרת הכוונות - בחודש יוני

כבר בדו"חות הרבעון השני ציינה החברה כי בחודש מאי השנה הגישה בקשה לממונה על ענייני הנפט למתן רישיון לחיפושי גז ונפט בים התיכון בשם "דולפין". בחודש יוני קיבלה החברה הודעה ממשרד התשתיות הלאומיות ולפיה הבקשה לא ממלאת אחר התנאים שנקבעו בהנחיות שפורסמו על ידי הממונה.

בחברה מסרבים להגיב וגורמים המקורבים לחברה מסרו, כי "כשלחברה יהיה מה לדווח, היא תעשה זאת על פי כל דין".

הסיפור של איזי אנרגיה ממחיש היטב את הספקולציה הפרועה המתרחשת בסקטור הנפט והגז בתקופה האחרונה. המשקיעים בבורסה עוד לא הספיקו להתאושש מרכבת ההרים במניית ספן , וכבר צריכים להסתגל לזינוק באיזי אנרגיה, שסיימה היום לפי שווי של כ-150 מיליון שקל בעקבות הזינוק. רק הבוקר נסחרה החברה לפי שווי של 64 מיליון שקל, וללא כל הודעה או עסקה מהותית מצידה - היא הוסיפה לערכה כ-88 מיליון שקל ביום.

מדובר בשווי מנופח למדי עבור חברה שהרוויחה ברבעון השני 295 אלף דולר בלבד על הכנסות של 108 מיליון דולר. הפעילות העיקרית של איזי אנרגיה קיימת בארה"ב, שם היא מתפעלת תחנות דלק וחנויות נוחות.