החינוכית במו"מ עם ynet ותפוז להעברת תכניה אליהם

‎‎מסרה את הדברים בתגובה לטענות ‏נענע10‎‏ כאילו הערוץ העניק בלעדיות לוואלה בהעברת תכניו‏

‎‎הטלוויזיה החינוכית מנהלת משא-ומתן מול האתרים ‏ynet‏ ותפוז להעברת תכניה אליהם - כך הודיעה היום (ב') התחנה בתגובה לטענות של אתר ‏נענע10 כאילו הערוץ הציבורי העניק בלעדיות לאתר וואלה בהעברת תכניו.

ל"גלובס" נודע כי עסקת החינוכית ואתר וואלה לא היתה כרוכה בהעברת כספים, והתכנים הועברו בחינם.

למרות שבחינוכית עומדים על כך שלא הוענקה כל בלעדיות לאתר וואלה, בנענע10 טוענים כי בחינוכית לא התייחסו לפניות שלהם בבקשה להעלות גם שם את התכנים המקוריים של החינוכית.

‏אתמול (א') שלחה הנהלת אתר נענע10 מכתב מעורך דין, בו נכתב כי "הטלוויזיה החינוכית ונכסיה אינם קניינו הפרטי של אף אחד, ואני מניח כי ברור לכם שכל התקשרות, המאפשרת לגורם מסחרי כלשהו לעשות בהם שימוש, אמורה להיעשות במכרז פומבי כדין, אם מדובר בהתקשרות עסקית בעד תמורה. אם ניתנו התכנים לוואלה ללא תמורה - חייבים הייתם להעמיד תכנים אלה לציבור כולו, באופן שוויוני, בשקיפות מלאה, ללא מתן עדיפות לגורם כלשהו".

‏בסיום המכתב מציינת נענע10 כי יש לה "עניין רב בתכנים אלה", וכי "מתן עדיפות לאתר וואלה בקבלת התכנים מקנה לה יתרון עסקי משמעותי ופוגע בשוויון. אם התכנים ניתנו לוואלה ללא תמורה - אנו מבקשים לקבלם לאלתר".

‏בחינוכית אמרו היום כי "ההתקשרות המדוברת עם וואלה היא התקשרות שאינה בלעדית. ועדת המכרזים הפעילה את סמכותה ופטרה את ההתקשרות ממכרז בשל טיבה והיקפה של ההתקשרות, ובשל היעדר הבלעדיות. אם נענע10 תביע עניין בהתקשרות עם החינוכית באותם תנאים של ההתקשרות עם וואלה, החינוכית תשמח לשתף פעולה גם איתם. נציין כי הטלוויזיה החינוכית התקשרה בשיתוף-פעולה דומה עם YouTube (גוגל), ונמצאת במגעים מתקדמים עם ‏ynet‏ ותפוז לשיתוף-פעולה דומה". ‏‎‎‏

מנענע10 נמסר כי "לצערנו, הטלוויזיה החינוכית פועלת בסתר ובהיעדר שקיפות המתבקשת מהיותה גוף ציבורי. נכון לרגע זה טרם קיבלנו תשובה לפניותינו בעל-פה ובכתב, זולת התגובה שניתנה ל'גלובס'. נעמוד על חובת הטלוויזיה החינוכית לפעול באופן שוויוני, הן מבחינת מועד ההתקשרות והן מבחינת תנאיה כמתחייב".