סמסונג Wave - מסך מגע מעולה וממשק מוצלח

מכשיר מוצלח עם ממשק שנותן תחושה שלא משתמשים בטלפון חכם, אך מול ה-iPhone 4 או טלפונים מבוססי אנדרואיד, לא בטוח של-Wave יש הרבה סיכוי

אחרי שתקופה ארוכה משיקה סמסונג בארץ טלפוני מגע בינוניים, החברה עולה לליגה של הגדולים עם המכשיר הראשון שלה בעל מערכת ההפעלה באדה (Bada), שתעזור לה להתחרות ב-iPhone. סמסונג לא תזנח גם את מערכות ההפעלה של מיקרוסופט או גוגל והיא תציע את באדה לצדן.

מערכת הפעלה: באדה בנויה על מערכת ההפעלה של סמסונג לטלפונים הרגילים שלה - Touch Wiz. כאן גם הבעיה הגדולה: רוב הזמן התחושה היא של מערכת הפעלה סגורה שלא נותנת הרבה חופש, למרות שמדובר בתחושה מטעה. המכשיר מאפשר להריץ מספר יישומים במקביל, לקבל מיילים בדחיפה, להוריד את אנשי הקשר והיומן מחשבון הג'ימייל וכמובן להתקין אפליקציות מהחנות הייעודית שלה. הבעיה היחידה היא שחנות האפליקציות עדיין לא מציגה מספיק יישומים מעניינים. יותר מזה, אנחנו לא מצאנו יישומים ישראלים.

סמסונג WAVE
 סמסונג WAVE

ממשק: בסמסונג בנו את באדה בהשראת ה-iPhone. הפתיחה של עמוד הבית נעשית בהטיה הצדה של המסך, והתפריט הראשי בנוי מהמון אייקונים, כאשר ניתן להזיז את העמודים לצדדים ולהיחשף לעוד יישומים. מעבר לזה, ניתן להוסיף בעמוד הבית ווידג'טים (מיני יישומים), שמאפשרים לעשות כל מיני פעולות.

ניווט: תוכנת ניווט LBS לא נראית כמתחרה ראויה לתוכנות של חברות אחרות. כמו כן, כרגע לתוכנה אין מפות של ישראל והיא גם גובה כסף על שירותיה. מצד שני, מפעילות הסלולר מאפשרות להשתמש בתוכנות הניווט שהן מציעות בתשלום.

אינטרנט: הדפדפן מגיב מהר עם יכולת התמקדות במקומות שונים בעמוד והגדלה דרך "צביטה" עם האצבעות במסך. התקן WiFi פנימי מאפשר לשמור נקודות חמות ולהתחבר אליהן בצורה שקופה לאחר מכן, ללא פעולה אקטיבית של המשתמש.

אחד החסרונות הוא היעדר פלאש.

מסך: גולת הכותרת היא המסך המצוין בגודל 3.3 אינץ', בטכנולוגיית Super AMOLED. לטעמנו הצבעים חדים וטבעיים יותר משל האייפון.

זיכרון: זיכרון פנימי פנוי של 390 מגה ועוד כרטיס בנפח 8 ג'יגה (ניתן להרחיב עד 32 ג'יגה). המעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ.

מצלמה: 5 מגה פיקסל שמספקת תוצאות בינוניות בעלות גוון קצת חיוור וגירעון קל. סמסונג העדיפה לשים פחות דגש על צילום סטילס, כי דווקא צילום הווידאו מוצלח ובאיכות HD (בתקן 720p), עם תוצאות צילום המספקות סרטונים עם צבעים חדים, תמונה שאפשר להציג על מסך מלא ללא שום בעיות ולצלם גם בתנאי תאורה חשוכים. כמו כן, יש למכשיר גם הקלטת קול טובה בווידיאו.

סוללה: בדומה לטלפונים חכמים, הסוללה שנגמרת מהר.

חסרונות: לפעמים בממשק אין היגיון ודברים מסוימים נמצאים במקומות לא מתאימים. גם הדואר בדחיפה לא עבד בצורה מושלמת.

בשורה התחתונה: מכשיר מוצלח עם נקודה חזקה - ממשק שנותן תחושה שלא משתמשים בטלפון חכם, מה שיכול לקרב מאוד את הצרכנים שנרתעים ממכשירים מהסוג הזה. הבעיה תתעורר כאשר הצרכן יגיע לחנות ומולו יעמוד האייפון 4 או טלפונים מבוססי אנדרואיד. לא בטוח שבמקרה הזה, ל-Wave יש הרבה סיכוי.

מחירים: באורנג' 3,890 שקל (או 108 שקל כפול 36 תשלומים) ובפלאפון 3,600 שקל (או 100 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 8.5.