פטריק דרהי במו"מ עם בנקים על הכנסתם כשותפים במירס

בעל השליטה במירס וב-HOT חייב להכניס למירס שותף ישראלי בהיקף של לפחות 5%, שכן האישור לעסקת רכישת מירס הותנה בהכנסת שותף ישראלי עד חודש דצמבר

איש העסקים פטריק דרהי, בעל השליטה במירס וב-HOT, מנהל מו"מ עם כמה בנקים על מנת להכניסם כשותפים בחברת מירס. דרהי חייב להכניס למירס שותף ישראלי בהיקף של לפחות 5%, שכן האישור לעסקת רכישת מירס הותנה בהכנסת שותף ישראלי בתוך חצי שנה, משמע חודש דצמבר. נכון לעכשיו דרהי מעריך שהוא לא יצטרך לבקש ארכה ממשרד התקשורת.

התוכנית של דרהי היא למזג בין מירס ו-HOT, אולם בשביל לעשות כן הוא חייב לקנות חלקם של שותפיו ב-HOT - קבוצת פישמן וקבוצת ידיעות תקשורת - משום שאחרת הם לא יסכימו למיזוג דה פקטו. כדי לבצע רכישה זו דרהי יהיה חייב לפרסם הצעת רכש, כיוון שחלקו יעלה על 45% באחזקותיו ב-HOT. מירס ו-HOT דנות באפשרויות לשיתופי פעולה שונים שלא מחייבים מיזוג, למשל שימוש ברשת HOT לצורך חיבור אתרי הסלולר של מירס.

דרהי שהה בימים האחרונים בישראל עם דסקסטר גואי, מנהל ההשקעות שלו ויו"ר דירקטוריון HOT, לרגל הניסיון לרכוש את חברת סמייל. ניסיון זה לא צלח, למרות שעל פי גורמים מקורבים לעסקה דרהי הציע מחיר דומה לזה שהציעה פרטנר, אך הוא בניגוד לפרטנר זקוק ליותר זמן על מנת להשלים את העסקה. דרהי ממשיך בחיפושיו אחרי גורם שירכז את ניהול עסקיו פה בארץ ושכנראה יחליף את גואי.