אטיאס: "פינוי בינוי - פרויקטים חברתיים ממדרגה ראשונה"

הדברים נאמרו אתמול על ידי אריאל אטיאס בטקס הנחת אבן פינה לפרויקט פינוי בינוי של אשדר וענב בנוה מונוסון

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בירך אתמול (ג') על יציאתו לדרך של פרויקט פינוי בינוי "מונוסון" שיזמו החברות אשדר וענב בנוה מונוסון. לדבריו, "פרויקטי פינוי בינוי הם פרויקטים חברתיים ממדרגה ראשונה, שחשוב להאמין בו למרות מורכבותו ואורכו של התהליך, משום שבסיומם הם מביאים להגדלת היצע הדיור בעיקר במרכזי הערים. מדובר לא רק בשינוי מבני לדירה מרווחת ומודרנית, אלא גם במהפך כלכלי לדיירים ובשינוי של אורח חיים ואווירה".

הפרויקט יכלול 620 דירות ב-10 בניינים רבי קומות במקומן של כ-200 דירות שיפונו במסגרת "פינוי בינוי". הבניינים בני ה-16 קומות יכללו דירות 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים, אשר ייבנו בסמיכות לבתים צמודי הקרקע שקיימים בשכונה.

בשלב הראשון של הפרויקט יוקמו 3 בניינים שיכללו 186 דירות במקומן של 64 דירות שיפונו. בנוסף לחלק ניכר מהדירות תוכננו מרפסות בשיטת "גינות תלויות" המאפשרות גינה צמודה גם בקומות גבוהות, ובחלק האחר יהיו מרפסות שמש בשטח של 15 מ"ר עד 20 מ"ר.

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מסר כי "לפני מספר שנים זיהינו את ההתחדשות העירונית כפתרון למחסור בקרקעות להקמת שכונות מגורים חדשות. סיכויי ההצלחה למימוש יוזמות מסוג זה תלויים בכל הגורמים המעורבים, דיירים, רשות מקומית, גופים ממשלתיים, יזמים ועוד. אני שמח כי הנכונות של הדיירים לפעול לשיפור איכות המגורים שלהם לצד התמדה וסיוע של גורמים אחרים, אפשרה להגיע לרגע המרגש הזה ולפרויקט לצאת לפועל".